Több alma fogyott, mint citrom. Véget ért a Generali a Biztonságért Alapítvány 14. „Alma-Citrom” akciójaVéget ért a Generali a Biztonságért Alapítvány 14. „Alma-Citrom” akciója

Idén már 14. alkalommal rendezte meg a Generali a Biztonságért Alapítvány az Országos Balesetmegelőzési Bizottság támogatásával „Alma-Citrom” elnevezésű akcióját, melynek célja, hogy a gyermekeket játékos formában tanítsa meg a közlekedés szabályaira, és felhívja az autós társadalom figyelmét a felelős és tudatos vezetés jelentőségére.

Az idei közúti ellenőrzések az őszi-téli közlekedésre való felkészülés jegyében zajlottak.

A Generali a Biztonságért Alapítvány a megalakulása óta eltelt tizenöt év során mindvégig nagy hangsúlyt fektetett a társadalom számára fontos ügyek pártolására, kiemelt helyen kezelve a gyermek- és ifjúságvédelem, a baleset-megelőzés és a közlekedésbiztonság témaköreit.
Az alapítvány rendkívül fontosnak tartja, hogy a gyermekek már kisiskolás korukban, mielőtt még önállóan közlekedni kezdenének, megismerjék a közlekedés alapvető szabályait. Így ugyanis nemcsak a kisebb balesetek, de a figyelmetlenségből származó tragédiák is megelőzhetők.

Több alma fogyott, mint citrom. Véget ért a Generali a Biztonságért Alapítvány 14. „Alma-Citrom” akciójaA 2009. október 5. és 9. között, az ország valamennyi megyéjében, összesen 25 településen megrendezett „Alma- Citrom” akció idén is nagy sikerrel zajlott. A programban részt vevő városok diákjai elkísérhették a rendőröket a közúti ellenőrzésekre, ahol almával és ajándékkal jutalmazták a szabályosan közlekedőket, míg a kisebb szabálytalanságot elkövetőknek egy citromot és hasznos tanácsokat adtak útravalóul. A tapasztalatok azt mutatják, hogy nemcsak a gyermekek élvezték, hogy részt vehettek az ellenőrzésekben, de jelenlétüknek köszönhetően az autósok is jobban odafigyeltek a helyes közlekedésre és szívesen vetették alá magukat a rendhagyó ellenőrzéseknek.

Több alma fogyott, mint citrom. Véget ért a Generali a Biztonságért Alapítvány 14. „Alma-Citrom” akciójaFónai Imre, a Generali a Biztonságért Alapítvány kurátora elmondta: „A Generali felelős vállalatként rendkívül fontosnak tartja, hogy kiálljon a társadalom számára fontos ügyek mellett. Éppen ezért hoztuk létre a Generali a Biztonságért Alapítványt, melynek egyik kiemelt programja az évente megrendezendő „Alma-Citrom” akció. Úgy gondoljuk, hogy ha a rendőrök mellett iskolások is megjelennek az utakon, sőt, jelképes ajándékokkal jutalmazzák, vagy büntetik a vezetőket, azok jobban felfigyelnek az akció üzenetére, és tudatosabban, felelősségteljesebben vezetnek majd. Nagyon örülök, hogy idén is sikeresen zajlott le az akciónk. A héten lezajlott kampányban országosan közel 800 kisiskolás, illetve felső tagozatos gyerek vett részt, akik összesen 230 kg almát és 103 kg citromot osztottak ki az autósok között. Ez is jól mutatja, hogy szerencsére ismét a szabályosan közeledők voltak többségben.”

További információ:
Fónai Imre
Kurátor, Generali a Biztonságért Alapítvány
Tel: (1) 3017222, e-mail: imre.fonai@generali.hu