Virtuális otthonnal oktatják takarékosságra az alsósokat

Általános iskolásokat oktat takarékoskodásra és alapvető fogyasztási tudnivalókra a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az elsősorban általános iskolások számára létrehozott Okosotthon Program keretén belül, amelyet január 9-én az Epreskerti Általános Iskolában mutattak be.

Az NFH főigazgatója, Pintér István szerint a 6-10 éveseké az a korosztály, amelyet a legtöbb inger ér, így a tudatos fogyasztóvá nevelést is ebben a korban lehet a leghatékonyabban megkezdeni. A programban játékos formában tanulhatnak a fiatalok, egy virtuális háztartást kell menedzselniük, ahol különféle feladatokat oldhatnak meg. Létezik egy nehezebb feladatokat tartalmazó, felnőttek számára készített változat is a szoftverből, amely elsősorban a rezsiköltségek témakörére koncentrál. Mindkét verzió hasznos tanácsokkal, praktikákkal látja el a felhasználókat, amelyek segítségével hatékonyan spórolhatnak. A legjobb megoldásokat az egyes kérdésekre többféle válasz közül választhatják ki. A játékot magát a www.nfhokosotthon.hu honlapon keresztül érhetik el a fiatalok.

A főigazgató elmondása szerint a következő tanév kezdetére az Okosotthon már társasjáték formátumban is elkészül majd, kereskedelmi forgalomban azonban nem lesz kapható, mivel kifejezetten az oktatási intézmények számára szánják segédeszközként.

A sajtótájékoztatónak otthont adó Epreskerti Általános Iskola igazgatója arról beszélt, hogy szerinte nemcsak a fogyasztói ismeretekre, de a környezetvédelemre is az alsóbb osztályokba járó fiatalok a legfogékonyabbak, és arra is igen jól lehet motiválni őket, hogy megszerzett ismereteiket otthonukban felhasználják.

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője, Barcsa Lajos elmondása szerint a szervezet rendszeresen tart előadásokat a megyei gimnáziumokban. Ez azért is kiemelten fontos feladat, mert a középiskolák maguk is aktív fogyasztók, így rendelkezniük kell a megfelelő ismeretekkel is.

Pintér István a sajtótájékoztatón kérdésre elmondta, az NFH minden évben mintegy százezer lakossági megkeresésre felel meg. A legtöbben az energiaszolgáltatással és a szavatossági szabályozással kapcsolatos kérdésekkel fordulnak hozzájuk, de vannak olyanok is, akik utazási termékekkel kapcsolatban tesznek bejelentéseket.

Adnow banner

loading...

Ciráda zenekar - Hazám hazám

 

Facebook diákmeló - Box Middle

Online Toborzás hírek
Új lap - 1