72 ezer gyereket támogat az Esélyegyenlőségi program

72 ezer gyereket támogat az Esélyegyenlőségi programAz Esélyegyenlőség és integráció kiemelt projekt keretében eddig 72 ezer halmozottan hátrányos helyzetű gyermek és 15 ezer pedagógus kapott anyagi támogatást- jelentette be Langerné Victor Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) társadalmi felzárkóztatásért felelős helyettes államtitkára.

 

A helyettes államtitkár elmondta, a tanodaprogramoknak kétmilliárd forintos kerete van, és az erre vonatkozó egyes pályázatok felső határát harminc millió forintra emelték. Szeretnének minden korosztálynak segítséget adni,ennek jegyében indították el a roma szakkollégiumi programot is.

A kormányzat nemzeti társadalmi felzárkózási stratégiájában három évre hatvan intézkedést terveznek - emelte ki Langerné Victor Katalin. Közölte: a stratégia öt fő területe a gyermekjólét, az oktatás, a foglalkoztatás, az egészségügy és a lakhatás, alapelvei között pedig az is szerepel, hogy a munkaerőpiacon inaktív emberek ismét aktívak legyenek. A hátrányos helyzetű diákok közül sokan nem szereznek semmiféle végzettséget, hogy ez ne így legyen, a második esély elnevezésű iskolákban alternatív módon tanítják őket - említette meg.

A hátrányos helyzetű diákok közül sokan nem szereznek semmiféle végzettséget, hogy ez ne így legyen, a Második esély elnevezésű iskolákban alternatív módon tanítják őket - említette me Szakál Ferenc Pál, az Emmi közoktatási fejlesztési főosztályának vezetője arról beszélt, a kötelező óvodába járást 2014-től azért is akarja bevezetni a kormányzat, hogy a gyerekek hátrányos helyzetét mihamarabb csökkentsék. Az iskolai körzeteket pedig úgy kell kialakítani, hogy a hátrányos helyzetűek lehetőség szerint hasonló arányban szerepeljenek bennük. Az egész napos iskola is lehetőséget ad rá, hogy a hátrányos helyzetű diákok körülményei javuljanak - tette hozzá Dukai Miklós, a Wekerle Sándor Alapkezelő főigazgatói irodavezetője köszöntőjében elmondta: céljuk, hogy minél több ma nyomorúságban élő gyermek boldog felnőtté váljon, "ezért egyre többet és többet kell tenni". Hangsúlyozta, az oktatás adja meg a hátrányos helyzetű gyerekeknek a felemelkedés lehetőségét, de ennek során figyelembe kell venni a gyerekek sajátos körülményeit. Kitért rá, a kormány célja a nevelés-oktatás eszközeivel a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás. Mint mondta, a szegénység nem csupán romaügy, hanem össztársadalmi probléma, az alapkezelő pedig arra törekszik, hogy a társadalmi integrációra szánt anyagi forrásokat hatékonyan és átláthatóan használják fel A Társadalmi Megújulás Operatív Program Esélyegyenlőség és integráció kiemelt projektjének célja, hogy fejlessze a hátrányos helyzetű, kiemelten a roma és a gyermekvédelmi gondoskodásban élő tanulók oktatási körülményeit, csökkentse az iskolai szegregáció mértékét, növelje a hátrányos helyzetű gyermekek óvodáztatási arányát, segítse az iskolarendszerből lemorzsolódott hátrányos helyzetű fiatalokat a középfokú végzettség és az érettségi megszerzésében, valamint javítsa a minőségi oktatáshoz való hozzáférésük esélyeit.

 

Adnow banner

loading...

Ciráda zenekar - Hazám hazám

 

Facebook diákmeló - Box Middle

Online Toborzás hírek
Új lap - 1