Változatos, ötletekkel teli, Európában egyedülálló rendezvénysorozattal várják október 11-én a pedagógusokat a múzeumok, a 8. Múzeumok Őszi Fesztiváljának kiemelt eseményein – mondta Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központjában tartott mai sajtótájékoztatón.

 

A múzeumpedagógusok 93 féle programot kínálnak, nem titkolt céljuk az élményt adó szórakoztatáson túl annak a hihetetlenül gazdag kincsestárnak a bemutatása, amit a múzeum falain belül őriznek. Sokan szerveznek fordított napot, ahol a pedagógusok a diákok bőrébe bújva részt vehetnek egy-egy különleges múzeumpedagógiai foglalkozáson, mások szituációs játékok és gyakorlatok tapasztatait dolgoztatják fel interaktív formában a pedagógusokkal úgynevezett szülői értekezlet és fogadóóra keretében. Kitárja kapuit a sportereklyéket és kincseket rejtő sportmúzeum, különleges zenei ötlettárral csalogatja az énekzene szerelmeseit és az énektanárokat a berettyóújfalui múzeum, de akad olyan muzeális intézmény is, amelyik kulináris élvezeteket, vagy időutazást ígér látogatóinak.

A Szabadtéri Néprajzi Múzeum hagyományteremtő célzattal indította el ezt a különleges tanároknak szóló programsorozatot – mondta a köznevelésért felelős államtitkár, aki szerint kiváló alkalom lesz arra is, hogy a pedagógusok megismerjék azokat a lehetőségeket, amelyekkel tanítványaik tudástárát a megszokott tankönyvi világból és az iskola falai közül kilépve − a múzeumokban gyarapíthatják. Az ötletekkel nemcsak tanóráikat, de a délutáni foglakozásokat is színesebbé tehetik. Hoffmann Rózsa tájékoztatójában kitért arra is, hogy a múzeumok varázslatos, olykor meseszerű világával az iskolák közreműködésével a múzeumokba szervezett programokon kívül a közösségi szolgálat révén is egyre több gyermek ismerkedhet meg. Az 50 órás közösségi szolgálat részeként a diákok bekapcsolódhatnak a múzeumi tárlatvezetésekbe, a közönségszervezésbe, de a közösségi szolgálat része lehet a diákok könyvtári, levéltári, múzeumi foglalkozásokban és programokban való részvétele vagy a közművelődési intézményekben, klubok programjain, szakkörökön, tanfolyamokon, rendezvényeken történő aktív közreműködés is.

„Mi, a múzeumok képviselői, egyik legfontosabb közönségünket, a pedagógusokat szeretnénk holnap a tanárok éjszakáján megszólítani” – mondta Káldy Mária, a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ igazgatója. A kezdeményezést elindító központ vezetője emlékeztetett, az elmúlt 3 évben a hazai múzeumpedagógia óriási léptékben fejlődött annak a több milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően, amelyet a muzeális intézmények használtak fel arra, hogy az iskolai oktatás magas színvonalú kiegészítői legyenek. Ebből a pénzből az infrastrukturális fejlesztések (korszerű, jól felszerelt oktatótermek, demonstrációs eszközök) mellett olyan oktatást segítő programcsomagot is kidolgoztak, amelyek más dimenzióba helyezik az oktatási lehetőségeket.

{module Forrás: edupress|none}