Ön tudta, hogy egy évben 100 kilogramm papírt használ fel?

Ön tudta, hogy egy évben 100 kilogramm papírt használ fel?

Évente közel tízmillió fát fogyaszt el Magyarország
Budapest, 2016.08.25. – Magyarországon évente átlagosan 0,1 tonna papírt fogyasztunk személyenként, amelynek nagy része használat után a szemétben köt ki, így egy évben 980.000 tonna papírhulladék keletkezik.

Ezzel a legnagyobb probléma nem a papírhulladék lebomlási ideje vagy környezetszennyező hatása, hanem az, hogy a papírt újból elő kell állítani.

 

 

A felhasznált papír legnagyobb részét a postaládába dobott bolti katalógusok, hirdetések, szórólapok képzik, de emellett népszerű papírhulladéknak számítanak az újságok, a csomagolóanyagok, az iratok, és a különböző termékek papírcsomagolásai is.
2014-ben 420 millió darab italoskarton doboz került forgalomba Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy minden hazai háztartás átlagosan évi 120 darab italos dobozt használt el, vagyis minden harmadik napon dobtunk a szemétgyűjtőbe egy kartont, derül ki az Italoskarton Szövetség 2014-es kimutatásából.
Magyarországon évente fejenként 26 kilogrammnyi szórólapot kapunk, amelyek gyártásához 80 kilogrammnyi fát kell kivágni. Csak legális forrásból évente 84.000 tonna direktmarketing-anyagot kap a lakosság, derül ki a Nem kérünk több szórólapot! 2014-es kampány adataiból.
A papír előállításához nagyon sok energiára van szükség, a papírgyártás a világ energiafelhasználásának 4%-ért felelős. Egyetlen tonna papír előállításához pedig legalább 2-3,5 tonna fát (10 darab fát) kell elpusztítani. Földünk minden évben Görögországnál nagyobb területet veszít erdőtakarójából, derüli ki a Környezetbarát cikkéből.
Legkönnyebben úgy tudunk védekezni a felesleges fakivágás és a papírhulladék ellen, ha többször is használunk egy papírt, vagy tudatosan újrahasznosítjuk, szelektíven gyűjtjük ezt a hulladékot. Többek között erről is szól a Médiaunió Nem nehéz…! kampánya, amely arra kívánja felhívni az emberek figyelmét, hogy a környezetvédelem mindenki egyéni felelőssége és a hétköznapok során oda kell figyelnünk a környezettudatos viselkedésre.
Néhány tipp arról, hogy mit tudunk tenni a papírhulladék keletkezése ellen:
Használd a papír mindkét oldalát, nyomtass kétoldalasan!
Ne nyomtass feleslegesen!
Ne kérj szórólapot!
Ne csomagolj feleslegesen, vagy használj többször egy csomagolóanyagot!
Gyűjtsd szelektíven a papírhulladékot!
„A Föld létezik néhány milliárd éve és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket és nem lesz tiszta víz és levegő. Nekem ezért nem nagy áldozat 50 plusz lépést tenni a szelektív kukáig vagy előre gondolkodni” – mondta Geszti Péter, a Médiaunió elnökségi tagja. Az érdeklődők további tippeket, és hasznos tanácsokat kaphatnak a Nem nehéz kampány című Facebook oldalán.

Háttérinformáció:
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.
A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre.
Nem nehéz... kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média.  A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.
A filmek letölthetők innen:
https://www.youtube.com/watch?v=KR43BM7Khaw

https://www.youtube.com/watch?v=bd2iOxyt10A

Médiaunió Alapítvány
Kapcsolat:    www.mediaunio.hu
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

(Kép forrása: pixabay.com)

Adnow banner

loading...

Ciráda zenekar - Hazám hazám

 

Facebook diákmeló - Box Middle

Online Toborzás hírek
Új lap - 1