Klikk 2.0 - a digitális Játszótér

Klikk 2.0 - a digitális Játszótér

Internet-kiállítás a Millenárison
B épület – Jövő Háza Kiállítás

Az interaktív, ismeretterjesztő, befogadó és egyben vitaindító kiállítás - amely virtuális csomópontokat jelöl ki, a résztvevő jelenléten és közreműködésen alapul - második része. A játék megújulva, Klikk 2.0 néven indult újra. 

A digitális játszótér
A Jövő Háza Kiállítás területén, a Millenárison, 2007. őszén indult meg az ún. digitális játszótér projekt. Az egymást követő 3-4 hónapos kiállítási egységek a digitális kultúrát, a digitális írástudás szegmenseit, a mindennapjainkban és szokásainkban bekövetkező változásokat mutatják be. Az informatika és az információs technológia - a szabadidő eltöltésétől a tanuláson át a munkáig - életünk minden szeltét átalakítja. Arra vállalkoztunk, hogy miközben bemutatjuk, strukturáljuk a megjelenési formákat és alkalmazásokat, közben fejlesztjük a digitális írástudás készséget, valamint segítséget és támpontot adunk az alkalmazáshoz, az eligazodáshoz.
 
 
Klikk 2.0
A kiállítás első szakaszában (a Klikk 1.0-ban) az internetet különböző nézőpontokból mutattuk be. A sejtek témái közöttt szerepelt a web fejlődése, az audiovizuális kommunikáció szerepe, a játékok típusai, a közösségépítés története éppúgy, mint az internet hétköznapi felhasználási területei. Azt azonban, hogy időben miként változott a digitális kultúra, milyen eszközökkel alakították-alakítják a netes tartalmakat, vagy a digitális játékok milyen fejlődésen mentek keresztül, nem volt módunkban mélységében bemutatni. A jelenlegi, második szakaszban a látogatók maguk tapasztalhatják meg a weblap-, a kép-, a hang-, a videószerkesztés vagy az animációkészítés alapjait, ahogyan megtapasztalhatják a tv-tenisztől a korai számítógépes játékokon át a legújabb konzolokig a játékok technika, grafika fejlődését is.
 
A Klikk 2.0 Digitális Játszótér kiállítási terét a Klikk Digitális Játszótér 1.0 épített tere, tizenöt hatszögletű, három oldalról zárt pavilon - „sejt”- határozza meg.  A Klikk 1.0 szakaszában a sejtek között nem volt valódi feladatmegosztás. Ahogyan a biológiai evolúció során a sejtek differenciálódása hatalmas ugrást jelent, ugyanígy az eddigi sejtek közötti feladatmegosztással a látogatók/játékosok a Klikk 2.0-ban a kiállítási térben is többféle sejttípussal találkoznak.
 
-          produktív sejtek (5 db): avagy a „szaporító szervek”, ahol az egyes sejtek a webes tartalom előállításának különböző kreatív munkafázisait mutatják be. Ezekben a (képszerkesztő) sejtekben egy-egy hozzáértő animátor segítségével a látogató képmontázst vagy animációt készíthet, de akár megalkothatja saját videóklipjét, vagy hangminták segítségével a személyes csengőhangját is. Az alkotásokat a kiállítás honlapján a személyes tárhelyére elmentve a játékos később felhasználhatja a weblapja tervezéséhez. Amíg ez az egy-két játékos a sejtben dolgozik, addig a többi látogató a témához tartozó tartalmakat olvashatja a „plazmákon”, valamint kérdésekre válaszolhat az „online” terminálon. Az egyes produktív sejtek témáiban pályázatot hirdetünk. A legjobb alkotásokat a kiállításon és annak honlapján bemutatjuk. Ezen sejtekben érdekes, felhasználóbarát, modern beviteli eszközök gondoskodnak a látogató élményszerű tapasztalatszerzéséről.
 
-          játéktörténeti sejtek (6 db): a játékok evolúcióját mutatják be. Ezekben a sejtekben a kvarcjátékok és a tv-tenisz idejétől a commodre 64-en át bemutatjuk a játékok fejlődését a legmodernebb játékkonzolokig. Az itt elért eredményeket külön versenyeken is értékeljük. A legjobb játékosokat meghirdetett versenynapokra hívjuk meg, hogy a helyszínen mérjék össze tudásukat. A játéklehetőségre várakozó látogatók természetesen ezekben a sejtekben is érdekességeket találnak, és az infokutakban tudományos, ismeretterjesztő tudásra tehetnek szert. Az egyes játéktípusokhoz pedagógiai, szakmai elemzéseket készítünk, és publikáljuk a plazmákon azt is, hogy az egyes típusoknak milyen fejlesztő, tanulást segítő vagy esetleg káros hatása van. A játéksejtek tartalmi felosztásának csoportosítása: eseti játékok, cybersportok, interaktív történetmesélés, MMO Gaming, valóságot leképező játékok, gyerekjátékok, party játékok (sejten kívül, konzolos megjelenítéssel).
 
-          Ismeretterjesztő sejtek (4 db): a Klikk 1.0 kiállításon bemutatott sejttartalmak tematikailag és terjedelmileg is olyan szerteágazó és összetett információhalmazt zúdítottak a látogatókra, amelyek csak nagyon szisztematikus áttanulmányozás után voltak teljes mértékben feldolgozhatók. Ezért kiválogattuk a közérdeklődésre leginkább számot tartó témákat, és azokat, amelyek a digitális játszótér üzenetéhez jól köthetőek, ezt egy új rendszerben visszaforgattuk, így ezek kiegészítik az előző két sejttípus információhalmazát.
 
 
A kiállítást kísérő interaktív játék
A Klikk 2.0 kiállítást (az előző részhez hasonlóan) egy interaktív játék kíséri, amiben a tanuláson, a tudásszerzésen kívül a közösségépítés is fontos szerepet kap.
A játék célja egy olyan vaktérkép megfejtése, amely 75 db hatszögből áll, ezeket nevezzük sejteknek. A sejtek hatszögletű szobaként jelennek meg a kiállításon. Megtalálhatóak bennük a legrégebbi és a legújabb számítógépes játékok, megismerhetőek a kép-, a hang-, a videószerkesztés és az animációkészítés fortélyai, valamint megtudható sok-sok érdekesség az internetről, a digitális írástudásról. A feladat a következő: a Millenárison végigjárni a sejteket, játszani a játékokkal, saját multimédiás anyagokat készíteni és válaszolni az összeállított kérdésekre. Minél több sejtet jár végig egy látogató és teljesíti ezáltal a küldetését, annál több sejt válik láthatóvá az internetes vaktérképén. Ám nem csupán a kiállításon bővíthető a térképe, hanem az interneten is: a Klikk 2.0 honlapján (klikk.millenaris.hu). Ebben a játékban egyedül senki sem nyerhet, a kiállítás honlapján ugyanis társakat kell gyűjteni. A győztes az lesz, aki hat társával együtt megfejti a teljes térképet, és a legtöbb pontot gyűjti össze. A kiállításon pontokat kapnak a legügyesebbek (akik a legjobbak valamelyik játékban), a legtöbb szavazatot elérő munkák készítői vagy a a feltett kérdésekre helyesen válaszolók.
 
Regisztráció és részvétel a játékban
A regisztráció elvégezhető a kiállítás honlapján, a klikk.millenaris.hu weblapon, vagy a kiállításon helyszínén is. A sikeres regisztrációhoz a játék honlapján egy regisztrációs felületet kell kitölteni, amely a visszaigazoló e-mailre adott válasszal válik véglegessé. A regisztrációs felületen sokféle kérdésre lehet válaszolni, de a valós e-mail címen és a neven túl a további kérdések megválaszolása nem kötelező.
A regisztrációval már szerzett is 3000 pontot a látogató, amelynek a felhasználásával akár harminc sejtet is megfejthet, így a játékot el is kezdheti. A Klikk 1.0 regisztrált játékosai szintén megkapják első belépésükkor a kezdő 3000 pontot.
Az e-mail cím és a név megadásával a pénztárban az első látogatást követően kedvezményes belépőjegyet válthat bárki. A kedvezmény mértéke a 2. látogatásnál 20%, a 3. látogatásnál 40%, a 4. látogatásnál 60%, az 5. látogatástól pedig 100%, azaz korlátlan alkalommal ingyenes belépésre jogosít. Az életkornak megfelelő belépőjegy vásárlásával juthat mindenki a korosztályának megfelelő sorszámhoz, amelynek első négy számjegye a kód, amivel beléphet a játékban neki felkínált tartalmakhoz.
 

Forrás: millenaris.hu 

Adnow banner

loading...

Ciráda zenekar - Hazám hazám

 

Facebook diákmeló - Box Middle

Online Toborzás hírek
Új lap - 1