Hetedik évfolyamába lép a PIL - Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveA Microsoft Corporation 2003. szeptemberében indította el Partners in Learning (PIL) – Társ a Tanulásban kezdeményezését, hogy segítse a digitális írástudás és az informatika által támogatott közoktatás hazai elterjesztését.

Az első 5 év a számok tükrében

A program első 5 évének eredményeként Magyarországon 34%-ról 8%-ra csökkent a digitálisan írástudatlan diákok száma, és 3 százalékról 60 százalékra ugrott azon tanárok aránya, akik a napi oktatás során valamilyen formában használják az IKT eszközöket.
Hetedik évfolyamába lép a PIL – Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éve

A Microsoft IT Akadémiákon mintegy 1000 diák szerzett nemzetközileg is elismert képesítést informatikai jártasságáról, a Microsoft Tehetséggondozó Program versenyein pedig több mint 30 000 diák vett részt, miközben a különböző továbbképzéseken közel 40,000 informatika tanár vehetett részt.

Az első 5 évben az országban két innovatív tanári kompetencia központ nyílt a Microsoft segítségével, és a Millenárissal közösen létrehozott Jövő Iskolája központot pedig mintegy 15 000 diák és tanár látogatta meg.

A hatodik év – Netbiztonság, kórházprogram, IKT négy keréken…

A Microsoft, a kézzelfogható magyarországi eredmények láttán a Társ a Tanulásban program újabb ötéves meghosszabbításáról döntött.

A hatodik évben a cég szakemberei más társszervekkel együtt a digitális írástudás új, de rendkívül fontos területeire koncentráltak

Helló-Háló – az online biztonságért kicsiknek, nagyoknak, felnőtteknek

Hetedik évfolyamába lép a PIL - Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveHetedik évfolyamába lép a PIL – Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éve„Helló Háló” néven az Egyszervolt.hu-val és a Honfoglalo.hu-val együttműködésben a Microsoft egy, a különböző korú gyermekektől, a szülőkön át, a tanárokig minden érintett igényeit lefedő tan- és felvilágosító anyagot, valamint online játékokat dolgozott ki a gyermekek biztonságos internetezésének támogatására.

A programmal a gyermekek játék közben, szinte észrevétlenül sajátítják el a legfontosabb online viselkedési szabályokat.

A szülőket és tanárokat videók és hasznos információk segítik, hogy biztonságban tudhassák a számítógép előtt ülő gyermekét – még akkor is, ha nincs felügyelő felnőtt a közelben.

A Gyermekmentőkkel közösen felállított városligeti „Biztonságos Internet” sátor a gyermeknapon szintén a biztonságosabb internethasználatot népszerűsítette nagy sikerrel.

A kapcsolattartás fél gyógyulás

Hetedik évfolyamába lép a PIL - Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveHetedik évfolyamába lép a PIL – Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveA kórházakba került gyermekeknél fontos, hogy ne maradjanak le a tanultakról, és továbbra is kapcsolatban álljanak osztálytársaikkal, tanáraikkal. A kórházpedagógusok munkáját ezért, – az Intellel karöltve – több tízmillió forintnyi hardvereszközzel, szoftverekkel és egyedi képzésekkel támogatták.

A fővárosi László kórházban folyó programnak köszönhetően a hematológiai osztályon kezelt gyermekek elszigetelt környezetükben is folytathatják tanulmányaikat, és az interneten keresztül kapcsolatban maradhatnak osztálytársaikkal, barátaikkal.

Labormegnyitó a Budapesti Műszaki Főiskolán – ez már a harmadik

Hetedik évfolyamába lép a PIL - Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveHetedik évfolyamába lép a PIL – Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveA Microsoft kiemelt hangsúlyt fektet a leendő tanárok képzésére, ezért hatványozottan támogatja a tanárképzést segítő projekteket. A BMF labor a harmadik szakmai műhely, melyet Magyarországon a Társ a Tanulásban programjának keretein belül az elmúlt tanévben  létrehoztak.

A központ célja, hogy jó példákat és ötleteket, tippeket és trükköket mutasson be a tanár szakos hallgatóknak arról, miként tudja a számítógép támogatni a tanulás-tanítás folyamatát., de olyan kutatások helyszínéül is szolgál, ahol az IKT hatékonyságát vizsgálják a hallgatók.

IKT négy keréken – Utazó Jövőtanárok program 13 iskolában

Hetedik évfolyamába lép a PIL - Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveHetedik évfolyamába lép a PIL – Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveA budapesti Deák-diák és Hermann Ottó általános iskolákban teljes tanévet záró sikeres diáklaptop program – amely a Microsoft, az Intel és több állami oktatási szervezet támogatásával folyik, – sikere bizonyítja az IKT eszközök hasznát és szükségességét a közoktatásban.

Az elmúlt tanévben a Microsoft Magyarország és a Jövő Iskolája a vidéki általános iskolák számára hirdette meg „Utazó Jövőtanárok” ingyenes programot azért, hogy a legkorszerűbb módszertani és technológiai praktikákkal megismerkedhessenek azok a pedagógusok is, akik nem tudnak tanulóikkal részt venni  a Jövő Iskolája innovatív, budapesti óráin. A programot az Albacomp is támogatja.

Az indulás óta 13 iskolába látogattak el „Utazó Jövőtanárok”, ahol több mint 300 diáknak és 100 tanárnak mutatták be mintaóra keretében a jövő iskoláját…

A foglalkozások jelenleg a 9 – 14 éves korosztálynak szólnak, de ősztől tervezik 15-18 éves korosztálynak szóló foglalkozásokat is.
Hetedik évfolyamába lép a PIL – Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éve

A digitális írástudásról nem csak digitálisan

Hetedik évfolyamába lép a PIL - Sikeresen zárult a Társ a Tanulásban program hatodik éveA digitális írástudásról nem csak a bitek nyelvén lehet szólni. A Microsoft Magyarország a „101 ötlet”  praktikus tanári kézikönyv után tavaly újabb gyakorlati tanácsokat, tippeket adó könyvvel jelentkezett.

Az „Életrevaló fiataloknak” című könyvecske a középiskolát éppen elhagyó korosztálynak mutatja meg, hogyan segíthet a számítógép, az informatikai ismeretek, a digitális írástudás az olyan helyzetekben is, melyekre az iskola általában nem tudja felkészíteni a diákjait…

Egy másik, hiánypotló könyv pedig az iskola igazgatóknak és fenntartóknak készült. „A 21. század iskolája” könyv a 21. századi iskola épületéről, informatikai infrastruktúrájáról és pedagógiai módszereiről szól.

Microsoft IT Akadémia  – Mit ér az oklevél, ha MS?

Az elmúlt tanévben, csak a kazincbarcikai Microsoft IT Akadémián, több mint 100 diák tett sikeres MCP vizsgát.

A 25 magyarországi Microsoft IT Akadémia valamelyikén szerzett okleveles Microsoft szakértő minősítés olyan nemzetközileg is elfogadott bizonyítvány, amely a szakemberek elméleti és gyakorlati tudását, szakmai felkészültségét és tapasztalatát igazolják az egyes Microsoft termékek és technológiák alkalmazása területén.

A minősítések számos jól elkülönített és specifikált témakörben szerezhetőek meg, és azok sok esetben egymásra is épülnek, így mind a szakemberek mind a munkáltatók megtalálhatják és kiválaszthatják a számukra megfelelő, érdeklődési körhöz, munkakörhöz leginkább illeszkedőő minősítést, vagy minősítéscsoportot.

Előttünk a hetedik év

A Társ a Tanulásban program a szeptemberi tanévkezdéssel együtt folytatódik és ez évben is diákok és tanárok tízezreinek lesz segítségére a digitális írástudás szélesítése, az informatikával támogatott oktatás  és az informatikusképzés támogatása terén.