Immár nyolcadik alkalommal tartották meg a Microsoft „Társ a Tanulásban” programjának éves záróeseményét, ahol átadták az Innovatív Tanárok európai fordulójának díjait, amit azok a pedagógusok kapnak, akik kiemelkedően innovatív és példamutató módon alkalmazzák az IKT eszközöket a tanítás-tanulás hatékonyabbá tétele érdekében.

Az európai pedagógusok közül hatot első helyezéssel, további 18 tanárt pedig elismeréssel jutalmaztak azért a munkáért, amit az innovatív technológiák oktatásban való használatáért nap mint nap tesznek.

Mind a 24 pedagógus ez év novemberében Washingtonba fog utazni az Innovatív Tanárok Világfórumára, ahol az európai tanárokat fogják képviselni a világszintű megmérettetésen.

A bosznia-hercegovinai Jasmin Jusic a „Tanulás az osztálytermen túl” kategóriában, míg a cseh Antonin Sekyrka a „Kollaboratív tanulás” csoportban lett első.

A Belgiumból érkező Steven Ronsijn a „Microsoft technológiák a tanulásban”, a svéd tanárpáros, Roger Lister és Kara Barker-Åström pedig a „Kritikus tudásépítés” kategóriában vitte el az európai pálmát.

Az örmény Narine Baghdasaryan vehette át az első díjat az „Innováció különleges környezetben” kategóriában.

„Az egyik, amiért szeretek részt venni ebben a Microsoft programban az az, hogy lehetőséget teremt számomra arra, hogy akár online, akár személyesen is megismerhetem tanártársaim munkáit, kísérletező projektjeit, amelyek nagyon inspirálóan tudnak rám hatni” – mondta a svéd Kara Barker-Åström, a „Kritikus tudásépítés” kategória társgyőztese.

A győztes projekteket egy nemzetközi, oktatási szakemberekből álló zsűri választotta ki, melynek elnöke a dublini St. Patricks University professzora, Dr. Deirdre Butler volt.

A mintegy 80 versengő projekt közül, a résztvevők szavazatai alapján, a makedón Marina Vasileva „Nagyi játéka” című projektje nyerte el a nagy presztízzsel bíró tanári közönségdíjat.

„A Társ a Tanulásban Európai Fórumán azokat a jelentős sikereket ünnepeljük, amit a technológiával támogatott oktatás tud elérni abban a folyamatban, ahogyan a ma fiataljai a jövő gazdaságának vezetőivé válnak” – nyilatkozta Lauren Woodman, a Microsoft Társ a Tanulásban globális programjának igazgatója.

„A tanároknak folyamatosan fejleszteniük kell magukat ahhoz, hogy a korszerű tanítási technológiák alkalmazásának kihívásaival lépést tudjanak tartani. A technológia lehetőségeit ezek a kiváló tanárok arra használják, hogy a diákokat a tanulásban minél motiváltabbá, a tanítás folyamatát pedig minél hatékonyabbá tegyék.

Az innovatív tanárok abban segítik diákjaikat, hogy rendelkezzenek azokkal a 21. században szükséges e-készségekkel, amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy az európai innováció hosszú távon is biztosítsa a kontinens versenyképességét.”

A 8. Társ a Tanulásban Európai Fórumot első alkalommal rendezték Oroszországban, ahol mintegy 300 tanár, iskola vezető és más oktatási szakember gyűlt össze Európa 40 országából.

„Az oktatás minden nemzet szociális és gazdasági fejlődésében kulcsszerepet játszik, és fontos egyéni szinten is, hogy képességeit mindenki maximálisan ki tudja fejleszteni.

A Microsoft elkötelezetten keresi azokat az innovatív megoldásokat, amellyel a technológia segítheti az oktatás átalakítását, és hisszük, hogy a lehetőség, hogy tanárok a világ minden tájáról megosszák ötleteiket, tapasztalataikat szintén hozzájárul ahhoz, hogy a tanítás-tanulás jobbá váljék.” – tette hozzá Woodman.

A Társ a Tanulásban Európai Fórumon az országos szinteken kiválasztott projektek vettek részt. A következő Társ a Tanulásban Európai Fórum 2012 március 21-23 között, Liszabonban kerül megrendezésre.

Forrás:iot.hu