Az új technológiai eszközök kockázatot is jelenthetnek a posztgraduális oktatásban

A posztgraduális képzést nyújtó intézmények érdekeltek abban, hogy a technológia eszközeinek segítségével emeljék képzéseik és kutatásaik minőségét, felhasználják azokat a hallgatók toborzásában, illetve az online képzések létrehozását illetően.

Ugyanakkor sokan nemcsak lehetőséget, hanem kockázatot is látnak ezen eszközök használatában – derült ki október 2-án, a Közép-európai Egyetemen (CEU) rendezett konferencián, ahol a posztgraduális képzésben és kutatásban használt technológiák kapcsán 14 ország posztgraduális intézményeinek vezetői kötöttek a témát érintő elvekről megállapodást.

 

A közös állásfoglalás – mely a 7. Éves Világtalálkozó a posztgraduális oktatásról esemény lezárásaként született meg – útmutatást nyújt a posztgraduális intézmények számára azzal kapcsolatban is, hogyan használhatók az új technológiák az esetleges leendő hallgatók és a felsőoktatást kiszolgáló technológiákkal foglalkozó cégek megkeresésére, valamint a hallgatókkal és az egyetemi dolgozókkal való kommunikációra a közösségi médián keresztül.

Annak ellenére ugyanis, hogy az egyetemek olyan technikai eszközök palettájával találják magukat szembe, amelyek azzal kecsegtetnek, hogy elősegítik a posztgraduális képzést és kutatást, sokan nemcsak lehetőséget, hanem kockázatot is látnak ezek használatában. A nemzetközi posztgraduális közösségben nagy vitát kiváltó oktatástechnológiai formák között ott találhatók a diplomát adó online képzések és a tömeges, nyílt, online kurzusok (MOOC–Massive Open Online Course).

Debra W. Stewart, a CGS elnöke kifejtette: „A posztgraduális oktatásban és kutatásban használható új technológiák villámgyors fejlődése miatt az intézmények gyakran nehezen tudják azonnal felmérni a fejlesztések értékét és hasznát. Ennek részben az az oka, hogy még nem ismerjük az MOOC-jellegű tanulói platformok hosszútávú kimenetelét, ahogy azt sem, miként változik majd a hozzájuk kötődő gyakorlat. Annyit biztosan tudunk – folytatta Debra W. Stewart –, hogy a posztgraduális oktatás vezetőinek kell, hogy legyen beleszólásuk az új eszközök további alakulásába és felhasználásába – és ezt juttatták kifejezésre a ma elfogadott elvekben.”

A Stratégiai Vezetők Világtalálkozóját a posztgraduális oktatásról most rendezték először közép-kelet-európai országban – tájékoztatott Liviu Matei, a CEU vezető alelnöke és ügyvezető igazgatója aki emellett elmondta, hogy a posztgraduális képzés a világ ezen részén még most van kialakulóban. Egyszerre kell tehát a magas elvárásoknak megfelelni és jelentős nehézségekkel megbirkózni. „Az idei csúcs témája nagyon időszerű ebben a térségben és globálisan is, hiszen a hallgatók, az egyetemi dolgozók, az adminisztrátorok és a szakpolitikai döntéshozók mind lázasan igyekeznek lépést tartani a technika ígéreteivel a posztgraduális képzésben és kitalálni, hogyan használják ki az eddigi (vagy várható) fantasztikus technológiai fejlődést annak érdekében, hogy meg tudjanak felelni mind a hagyományos, mind az újonnan felmerülő kihívásoknak és elvárásoknak” – tette hozzá.

A csúcstalálkozót évente hívják össze azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a mester- és a doktoranduszképzés nemzetközi szinten bevált gyakorlataira. A résztvevők között voltak dékánok és más posztgraduális iskolák vezetői, valamint oktatással foglalkozó országos és nemzetközi egyesületek is. Az idei eseményt a Posztgraduális Iskolák Tanácsa (CGS–Council of Graduate Schools), a Közép-európai Egyetem (CEU) és a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) közösen rendezte. Magyarország és az Egyesült Államok mellett az alábbi országok képviseltették magukat: Ausztrália, Brazília, Kanada, Kína (Kínai Népköztársaság és Hong Kong), Németország, Olaszország, Japán, Malajzia, Hollandia, Szingapúr, Dél-Afrika és Dél-Korea.

Adnow banner

loading...

Ciráda zenekar - Hazám hazám

 

Facebook diákmeló - Box Middle

Online Toborzás hírek
Új lap - 1