Hoffmann: sikertörténet az iskolák állami fenntartásba vételeSikertörténet az iskolák állami fenntartásba vétele, mert a negatív előrejelzések ellenére sikerült mindent menetrend szerint, a határidőket tartva véghezvinni – mondta egy január 8-ai sajtótájékoztatón Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár.

 

Kiemelte: az átadás-átvétellel fontos állomáshoz érkezett a köznevelési rendszer átalakítása. A cél az volt, hogy az állam biztosítsa, hogy a gyerekek az ország minden településén ugyanazokban a műveltségi javakban részesüljenek, és remélik, hogy a következő tanévben már az eredmények is láthatóak lesznek. Mint mondta, a pedagógusok és a gyerekek az előzetes ígéretekhez híven „semmit nem éreztek meg a folyamatból”.

Hozzátette, sok munka vár még rájuk, hiszen számos intézkedés bevezetése még hátravan, így például a tanfelügyelet rendszerének bevezetése is. Hangsúlyozta, a gyerekek érdekében a jövőben is mindent meg fognak tenni. Kérdésre Hoffmann Rózsa elmondta, a pedagógus szakszervezetekkel az egyeztetési folyamat még nem zárult le, maradtak nyitott kérdések, várhatóan a jövő héten tárgyalnak.

Marekné Pintér Aranka, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KIK) megbízott elnöke közölte, január elsejétől a KIK vette át az iskolák szakmai irányítását, és több esetben a működtetést is. Tájékoztatása szerint a folyamat a törvény szerint zajlott, 1297 önkormányzattal kötöttek megállapodást. Közölte azt is, hogy a vagyon használatáról, kezeléséről január 15-ig részletes megállapodást köt az intézményfenntartó központ az önkormányzatokkal, a tankerületi igazgatók vezetésével. A szakmai, iskolaszervezési, személyügyi kérdésekben az iskoláknak a jövőben a tankerületi igazgatókhoz kell fordulniuk, ahol pedig az önkormányzat működteti az iskolát, ott továbbra is az önkormányzattal tárgyalnak majd a működtetésről.

Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár hangsúlyozta, nem a magyar iskolarendszer államosítása történt, hiszen megmaradnak a különböző fenntartók (például az egyházak). Emlékeztetett arra, hogy a most bevezetett intézkedéssel kettéválik a szakmai irányítás és az infrastrukturális működtetés. Elmondta, a 3000 lélekszám alatti települések esetében 83-an akarták tovább működtetni az iskoláikat, 55-en kaptak rá engedélyt. A 3000-nél több lakosú települések közül 227 szeretett volna erről lemondani, ebből 120-an hozzájárulást fizetnek, 107 település pedig visszavonta korábbi nyilatkozatát.

{module Forrás: edupress}