A Jövő Iskolája újító ötletét valósítja meg 2008. március 7-én a Jövő Háza Kiállításon, a Millenáris B csarnokában. A VígJÁTÉK Konferencia a pedagógusok számára kínál arra lehetőséget, hogy közelebbről megismerjék, sőt megszeressék azokat a számítógépes játékokat, melyekkel a gyerekek és ifjú diákok oly sok időt eltöltenek.

Köztudott, hogy a gyerekek szélesebb ismeretekkel rendelkeznek az elektronikus munkaformák, az interaktív felületek, számítógépes- és videójátékok kezelésében, mint szüleik és oktatóik. A generációk közötti kapcsolatok azonban szorosabbá és általa a tanítási folyamatok is hatékonyabbá válhatnak, ha a tanítás a kölcsönösségen és az együttműködésen alapul.
A Jövő Iskolája szakértők, pszichológusok, antropológusok és játékkutatók segítségével mutatja be a gyermekek által kedvelt számítógépes eszközöket, programokat, ill. hogy azok milyen előnyökkel, készségfejlesztő hatásokkal bírnak. A számítástechnika világa által rejtett lehetőségek felhasználására, a gyakorlati életbe való átültetésre kívánja ösztönözni a Jövő Iskolája a pedagógus kollégákat, akik újszerű tanítási módszerekkel ismerkedhetnek meg a március 7-i előadássorozatnak köszönhetően.

Délelőtti előadások:
Rab Árpád – A digitális kultúra terjedése a mindennapokban. Megváltozott szokások.
Dancsó Tünde – Cyber generáció
Fekete Zsombor – Játék a gépen – kalandozás az e-játékok birodalmában
Molnár Dániel – Mit tanulhatunk a játékokból? Edutaniment
Stöckert Gábor – Játék és Erőszak
Józsa Balázs – Játékfüggőség
12.20-13.30 Állófogadás
Délutáni előadások:
Odrovics Szonja – Szociális kompetenciák alakulása az e-játékok folyamán
Gabnai Katalin – A játék szerepe a pedagógiában
Fekete Zsombor – Az e-játékok gyakorlati alkalmazása az oktatásban

Forrás: edupress.hu