12 egészséges módszer, hogy megnyugodj

Énekeld ki magadból a stresszt karaoke-val! Az éneklés nagyszerű érzés: kérdezd csak meg egy kórus tagjait.

Egy főiskolai kórussal végzett kutatás bizonyította, hogy a diákok stressz-szintje csökkent, miután csatlakoztak egy kórushoz.

 

De nem fontos semmilyen csoporthoz csatlakoznod, vagy egyáltalán tehetségesnek lenned, hogy mély levegőhöz juss, és a stressz-szintedet csökkentsd. Menj el karaoke-zni a barátaiddal és élvezheted a nevetés jótékony hatását, vagy énekelj a zuhany alatt úgy, mintha egy tehetségkutató meghallgatásán lennél!

Irány a természet!

Kutatások kimutatták, hogy ha kint vagy a szabadban, vagy akár, ha látod a természetet az ablakodból, az jót tesz az érzéseidnek. Nem vidéken élsz? Szánj egy kis időt, hogy néhány háztömbnyit sétálj iskolába menet, a házidat kivételesen csináld meg egy parkban, vagy vidd el a kutyusodat rendszeresen sétálni! Szánj néhány percet arra, hogy alakok után kutatsz a felhők között, csupán az ajtón kilépve.

Kacagj egy nagyot!

Szintén kutatások bizonyították, hogy ha rendszeres „LOL pillanataid vannak” ( a LOL az angol „laughing out loud” rövidítése, ami magyarul annyit tesz: hangosan felnevetni), vagy ha már csak gondolsz a nevetésre, az felturbózhatja az immunrendszeredet, és csökkentheti a stressz-hormon, a kortizol termelését. Úgyhogy, ha tv-nézéssel ütöd el az idődet legközelebb, válassz valami vicces műsort! Vagy amikor barátokkal vagy, találjátok meg, ki tudja a legőrültebb viccet! Otthon kérd meg a szüleidet, hogy vegyék elő a közép- és általános iskolás képeiket – ettől garantáltan mindenki nevetni fog.

Táncold ki magadból!

kirándulásHa klasszikus zenét hallgatsz, az megnyugtat a stresszes időszakokban. De ha kiválasztod a neked való zenét, és táncolsz rá, annak szintén stressz-csökkentő hatása lehet, azzal, hogy segít kitáncolni magadból a feszültséget. Hallottad valaha azt a mondást, hogy „Táncolj úgy, mint ha senki se látna?” Csak csukd be a szobád ajtaját, tekerd fel a hangerőt, és igazán tedd oda magad, nem kell aggódnod a mozdulataid miatt, senki sem lát.

Találj egy hobbit!

És nem, a videojátékok nem számítanak. Valójában a videojátékok játszása, ugyanúgy, mint az sms-ezés, vagy a tv nézés tulajdonképpen megterhelik az agyadat. Úgyhogy ha sms-ezni akarsz, sms-ezz, de kapcsold ki a videojátékot és vica verse. Még jobb, ha más hobbikkal töltöd az idődet, mint az olvasás, a fényképezés, az emlékkönyv készítés ( „scrapbooking”), a festés, a sportolás, vagy a zenélés, vagy akármi, ami segít ellazítani az elmédet.

Beszélgess egy baráttal!

Ha beszélsz a stresszről, attól a problémáid kevésbé ijesztőnek tűnnek majd, és lehet hogy rájössz, hogy az, akinek elmondod, ugyanazon a dolgon ment keresztül, mint Te. Ha kényelmetlenül érzed magad attól, hogy az anyukáddal vagy az apukáddal beszélj erről, akkor mondd el egy barátodnak, a kedvenc tanárodnak, vagy akár a család házi kedvencének. Kutatások kimutatták, hogy ha valaki a háziállatával foglalkozik, akkor kevésbé stresszes, és végülis, a kutyák és a macskák nagyszerű hallgatóság.

Csak lélegezz mélyeket!

Gondolod, hogy mélyre kell menned, ahhoz hogy meditálj? Valójában, csak mélyeket kell lélegezned. Ülhetsz egy bizonyos módon, ha szeretnél, a lényeg, hogy a lassú, mély lélegzetvételre koncentrálj. Próbálj meg ismételni egy szót, amint kilélegzel, akármilyen szót, ami megnyugtat: nyugalom, lélegezz, relaxálj. Vagy lélegezz mélyeket, miközben elképzelsz magadban egy megnyugtató helyet, például egy tengerpartot, egy erdőt, vagy a nagymamád konyháját. Próbáld ki először öt percre, és meglátod, ahogyan lelassul a szívverésed, úgy nyugszik meg a többi részed is.

Pörögj fel, aztán relaxálj!

Néha a stressz annyira felgyülemlik benned, hogy a mozgás tűnik az egyetlen módnak, hogy enyhítsd azt. Ez az, amikor a testedben az adrenalin nevű hormon dolgozik. Ha nem vezeted le azt a felgyülemlett feszültséget, akkor fejfájásod, gyomorfájásod, alvási problémáid lehetnek. Ha mozogsz (sétálsz, kocogsz, vagy akár frizbizel), az segít a testednek csökkenteni a stresszt.

Jógázz!

Évezredek óta relaxálnak és nyújtanak az emberek jógával, mert tényleg használ, ráadásul egyáltalán nem bonyolult. Sohasem próbáltad? Kezdd a nyugtató magzat pózzal! Térdelj le és ülj rá a lábfejedre, aztán dőlj előre, amrnnyire csak tudsz, karjaidat pedig csúsztasd hátra nyújtva! A cél az, hogy próbáld meg a homlokodat a földön pihentetni. Keress jóga foglalkozásokat a közeli edzőteremben, vagy nézz meg egy DVD-t.

Progresszív relaxáció

Lehet, hogy bonyolultnak hangzik, de a progresszív izom relaxáció egy egyszerű, bevett, igazi testet-elmét relaxáló módszer. Kezdd a bal kezeddel, feszítsd meg, majd lazítsd el. Végezd el ezt háromszor mindkét kezeddel, karoddal, és aztán a lábaiddal. Miért működik? Ez egyfajta véráramlást serkentő módszer, ami arra készteti az izmokat, hogy ellazuljanak. Nem tudsz elaludni? Használd ezt, hogy segítsen elbóbiskolni.

Tai Chi és Qigong

A Tai Chi és Qigong (chi gong) ősi kínai gyakorlatok, amikben lassú mozdulatok vannak, és bizonyítottan segítenek a stressz csökkentésben. Nézz utána, hol tudsz ilyen órákra járni, vagy nézz meg egy DVD-t, hogy megtudd hogyan működik.

Szagolj valami kellemeset!

Ez nem reklám, hogy minél több illatszer-terméket vásárolj. Kutatások szerint bizonyos illatok megérzése (levendula, rozmaring, szantálfa, bergamott) valójában csökkenthetik a stressz-hormonok termelését. Igen, ezen illatok némelyikét megtalálhatod testápolókban, tusfürdőkben és más tisztálkodási termékekben is. Lehet, hogy még a spájzban is találsz szárított rozmaringot. Vagy nevelj saját rozmaringot vagy levendulát, ami a legjobb természetes, stresszűző légfrissítő.

 

Forrás:kamaszpanasz.hu

Adnow banner

loading...

Ciráda zenekar - Hazám hazám

 

Facebook diákmeló - Box Middle

Online Toborzás hírek
Új lap - 1