Kétszer annyian érettségiztek angolból, mint német nyelvbőlProbléma- menetesen zajlottak le a május 6-ai angol és a május 7-ei német érettségi vizsgák. Angol nyelvből középszinten 1162 helyszínen 58 007, emelt szinten pedig 81 helyszínen 4902 diák maturált.

A német nyelvű teszteket középszinten 1063 helyszínen 27 121-en, emelt szinten 45 helyszínen 2222-en töltötték ki – adta hírül az Oktatási és Kulturális Minisztérium. Az angol nyelvű érettségi a korábbi évekhez képest nehezebb volt, míg a német feladatsoron nem keményítettek.

 

Mind az angol, mind a német nyelvű érettségin középszinten 180, emelt szinten pedig 240 perc állt a vizsgázók rendelkezésére. Az írásbeli tesztek mindkét nyelvből, emelt és középszinten is négy elkülönülő elemből tevődtek össze. Középszinten az első, 60 perces részben olvasott szöveg értése volt a feladat, a másodikként pedig a nyelvhelyességi feladatsor szerepelt, melyet 30 percig írhattak a diákok. Ezek után szünet következett, majd a hallott szövegértési rész, melyre 30 percük volt a tanulóknak, és végül pedig az íráskészséget mérő feladatot kellett megoldaniuk 60 percben. Emelt szinten ugyanezek voltak a vizsgaösszetevők, ám a rájuk fordítható idő eltért, sorrendben 70, 50, 30, 90 percig tölthették a teszteket a tanulók. Segédeszközt kizárólag az íráskészség vizsgarésznél vehettek igénybe a diákok, ahol nyomtatott szótárt használhattak. Emelt és középszinten is az egyes vizsgaösszetevők értékelése egymástól független, és a feladatok megoldását központilag kidolgozott javítási-értékelési útmutatók alapján értékelik.

Az angol írásbeli középszintű érettségi idei feldolgozandó szövegei egy tinisztár levelezéséről, a frizbi történetről, egy nászút költségeinek különös pénzgyűjtéséről és egy árverésről szóltak, ahol egy eredeti Micimackó-rajz volt kalapács alatt. A három nyelvhelyességi feladat témái a „civilben” pilóta Iron Maiden-énekes brit turistákat mentő akciója, a tetováláskultúra és a hotelekből eltulajdonított tárgyak voltak. A hallott szöveg értése részben egy svéd hegymászókalanddal, az emberek lefagyasztásáról szóló tudományos értekezéssel és egy, a fiatalok életkezdését segítő kezdeményezésről szóló beszámolóval ismerkedhettek meg a diákok. A befejező, íráskészségre vonatkozó feladatban a vizsgázóknak egy állásra kellett jelentkezniük néhány sorban, illetve tanácsot kellett adniuk a barátjuknak, hogy milyen jótékony tevékenységet válasszanak.

A német írásbeli érettségi szövegértési feladatánál négy, az iskolai fesztiválról, uszodai házirendről, egy nagymúltú berlini autósiskoláról és a jégkrémekről szóló szöveget kellett elolvasniuk és értelmezniük az érettségizőknek. A nyelvhelyességi tesztsor a nyelvórák szokásos feladataira épült, és a nyelvtani ismeretekre volt kíváncsi. A hallott szöveg értése és az íráskészség vizsgarész is megfelelt a középszintű követelményeknek.
(Forrás: FN.hu, index.hu, origo.hu)
(www.edupress.hu)