Szembekacsintós gyilkos (ügyességi játék)Ügyességi játék az összpontosítás és a figyelem fejlesztésére a 10 év feletti korosztálynak. Játszható 8-30 fővel.

Játékidő: kb. 5 perc

Helyigény: tanterem, de játszható a szabadban is.

Kellékigény:

  • játékosonként egy-egy kisebb papírlap
  • egy kalap, de helyettesíthető mással is pl. papírdobozzal

Az előkészítés fázisai, feladatai: Az egyik papírlapot megjelöljük (pl. rakunk rá egy X-et), majd mindegyiket (az X-eset is) félbehajtjuk és a kalapba tesszük

 

Az előkészítéshez szükséges idő kb.: 2-3 perc

 

A játék megnyitása, nyitánya:

Ismertessük a játékszabályokat. Minden játékos húz magának a kalapból egy-egy papírlapot. Aki a megjelöltet (X-eset) húzta az lesz a gyilkos.

 

A játék menete:

A játékosok körbe ülnek, úgy, hogy mindannyian jól lássák egymás szemét. Minden játékosnak állandóan a többi játékos szemét kell figyelnie. A gyilkos feladata, hogy a játékostársaira kacsintson. Akire rákacsintott az hangosan jelzi ezt a többieknek és lehajtja a fejét. Ezzel ő már kiesett a játékból. Ha valamelyik játékos úgy érzi rájött ki a gyilkos, akkor fel kell emelnie egyik kezét és jelezni a többiek felé hogy gyanakszik. Amikor már hárman gyanakszanak (kisebb létszám esetében elegendő a kettő is), akkor egyszerre rá kell mutatniuk a gyilkosra. Ha mindannyian a gyilkosra mutattak, akkor ezzel a gyilkos kiesik és kezdhetünk egy újabb játékot. Ha viszont nem ugyanarra mutattak, akkor a játék folytatódik, anélkül, hogy bárki is kiesne.

 

Értékelés, jutalmazás: 

Köszönjük meg a játékot és dicsérjük meg a játékosokat. Ha van rá lehetőségünk beszéljük át a játékban szerzet élményeket, szituációkat.

 

A gyerekek aktív, cselekvő bevonásának lehetőségei: A papírlapok összehajtását és megjelölését csináljuk közösen.

 

Lejegyezte: Besnyi Szabolcs

\n besnyi@szabadidoszervezo.net Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javasriptet ,

szabadidoszervezo.net