Legyen-e a fenntartható fejlődés önálló iskolai tantárgy?Az Országgyűlésnek alárendelt Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsa november 30-ig fogad javaslatokat a fenntartható fejlődés stratégiájának társadalmi vitája kapcsán. A Be Fair! Alapítvány már korábban is szorgalmazta, hogy legyen önálló tantárgy az iskolákban a fenntartható fejlődés, így javaslatát eljuttatja az NFFT felé.

 

A non-profit szervezet kiemelte, hogy a kormány által már elfogadott, parlament elé kerülő köznevelési törvényjavaslat értelmében a jövőben kötelező lenne olyan tárgyakat is tanítani az iskolákban, amelyek eddig hiányoztak a palettáról. Így például a művészet és a honvédelmi nevelés, a KRESZ, az egészségnevelés, a családi életre nevelés, a pénzügyi-fogyasztóvédelmi ismeretek, sőt, a hon- és népismeret is kötelező tantárgy lenne. 
Gyermekeinket – többek között – meg kell tanítani egy hatékonyabb, zöld energiákra épülő energiafelhasználásra való áttérésre, a hulladékkezelés optimalizálására, a biodiverzitás megőrzésére, a klíma- és élelmiszerválság elleni küzdelemre, mindezekkel kapcsolatban szemléletmód-váltásra, megfelelő viselkedésminták kialakítására. Különösen aktuális kérdés ez most, amikor a zöldgazdaság kialakulásának, egyfajta zöldbummnak vagyunk a szemtanúi. Aki ebből kimarad, azaz nem tanulja meg, mik is az alapvető fogalmak, az társaihoz képest a későbbiekben biztos, hogy lemarad.  – nyilatkozta az alapítvány képviselője. A non-profit szervezet www.utajovobe.eu oldalán elérhetővé tett egy, a fenntartható fejlődés gyakorlati oktatásánál – a tanárok és a diákok, valamint a szüleik számára is – használható oktatási segédletet. Az alapítvány szerint a köznevelési törvényjavaslatban szereplő leendő tantárgyakat érdemes lenne rangsorolni, és osztályozni, melyik élvezhet prioritást, ezen belül kiemelt szerepet szán a fenntartható fejlődésnek.

 

Kiadó: Be Fair! Alapítvány