A 10 éves BKF az oktatási iparág legdinamikusabb bombája. Superbrand lett a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola. A XXI. század oktatási igényeire válaszolva 2001 szeptemberében mindösszesen 126 hallgatóval, két szakon kezdte meg működését az akkor még Budapesti Kommunikációs Főiskola (BKF) névre hallgató intézmény.
2005-ben adtak először diplomát, hat évvel később 7200 fős hallgatói létszám mellett a végzettek 36%-a már a diploma átvételekor dolgozik, 55%-uk pedig három hónapon belül munkát talál. Az intézmény 10. születésnapját nagyszabású rendezvénnyel ünnepelték az esélyegyenlőség jegyében!
A szülinapi rendezvényt Vass László Rektor a Superbrands szakmai díj átvételével nyitotta meg. Az elismerésre különösen büszkék lehetnek, hiszen oktatási és kulturális intézmények ritkán kapják meg a márkaerő, az ismertség, és a tradíció erősségét jelentő elismerést. A szülinapi rendezvényre mintegy nyolcszáz ember vártak a főiskolán és környékén párhuzamosan zajló programokra az esélyegyenlőség világnapján. „A BKF nagy hangsúlyt fektet az esélyegyenlőségre ezért a program egyik része e köré épül. Hallgatóink között siket, kerekes székes és más hátránnyal élők is vannak, akik nem csak tanulmányaik alapján példaértékű emberek.” – mondta Csúcs Krisztina főszervező. Remek példa erre Bovier György kerekes székes hallgató, aki a BKF Bamako Team 2009-es versenyén a négytagú csapat tagja volt. A szülinapi rendezvény másik két fénypontja a Superheroes tehetségkutató verseny és az esti fényfestés volt, amely során az iskola összes művészeti hallgatója összefogott az emblematikus körépület fénybe és ragyogásba öltöztetésében.
A rendezvény hangulata és az érdeklődő diákok tömege némely nagy egyetemi rendezvényt is felülmúlt volna. De hogy a tényekről se feledkezzünk meg, a 2010-es Frissdiplomás pályakövetési tanulmány alapján a fiatal főiskola pályakezdőinek nettó keresetében is felveszi a versenyt a nagy múltú intézményekkel. Az üzleti szakok alumni kutatása alapján a BKF gazdálkodási és menedzsment szakán végzettek átlagos nettó keresete 175.000 Ft felett van. Hasonló keresettel indulnak útnak a Budapesti Gazdasági Főiskola, vagy a Corvinus Egyetem frissdiplomásai.
A BKF 10 év alatt helyezkedett el az oktatási palettán, 2001-ben induló kommunikáció és üzleti kommunikáció szakjait 2003-ban nemzetközi kommunikációval bővítették és a Magyar Televízióval együttműködésben a főiskola televíziós újságírók képzésébe kezdett. 2004-re a hallgatói létszám közel megtízszereződött, egy évvel később pedig első főiskolaként nyert uniós támogatásból komoly infrastrukrurális fejlesztéseket valósított meg az intézmény. 2007-ben már 2000, 2009-ben a Heller Farkas Főiskolával való integráció után pedig több mint 6000 hallgatót oktatnak immár Magyarország legnagyobb magánfőiskoláján 15 alap és három mesterképzési szakon. A felvételi adatok egyértelműen jelzik, hogy az intézmény 2011-ben is az ország legdinamikusabban fejlődő főiskolája, 2010-hez viszonyítva idén 45%-kal többen kérték felvételüket, az első helyes jelentkezők viszonylatában ez a szám 58%-kal volt magasabb, amit a többi főiskola nem tudott megközelíteni.
A pályakövetési adatok alapján a Turizmus Vendéglátás szak végzettjeinek 70%-a cégnél vagy saját vállalkozásban dolgozik, a gazdálkodási és Menedzsment szakon ez a szám 86%. A BKF jelenleg magas színvonalú infrastrukturális és technikai háttérrel, nagy nevű szakmai oktatói gárdával minőségi alapképzéseket nyújt 6 gazdasági, turizmus és kommunikációs szakon és 12 művészeti ágban, immár két oktatási helyen Budapesten és a Hódmezővásárhelyi tagozaton.
A BKF törekszik a XXI. század elvárásainak megfelelni és különleges lehetőségeket biztosítani hallgatónak. Ilyen európai szintű újdonság az UNESCO Világörökség színhelyek turisztikai menedzsmentje szakirány, amely BKF-en kívül csak a párizsi Sorbonne-on hallgatható. Az intézmény erős kapcsolatok kialakítására törekszik a munkaerőpiaccal és végzett hallgatói különböző területeken szereznek nevet. 2007-ben üzleti kommunikáció szakon végzett Kaizer Gábor, a ReVISION vírus / social media marketinggel foglalkozó ügynökség szakembere, aki mára többek között a Magyar Reklámszövetség elnökségének is tagja. Kaizer szerint a főiskola legnagyobb előnye, hogy olyan gyakorlati szakemberek tanítanak, akik maguk is sikeresek a pályán és úgy segítik a hallgatókat, ahogy a sok sebből vérző magyar oktatásban sajnos kevés helyen. „Az iskola teret ad az egyéni tehetségek kibontakozására, a BKF-en mindenkit azzal foglakozhat, amiben kiemelkedő. Konkrét példaként a tanáraim közül Papp-Váry Árpádot emelném ki, aki nagyszerű szakember és irányt tud adni az embereknek. Első publikációim egyikét vele közösen írtam a Magyar Reklámszövetség lapjába vírusmarketig témában. De Róka Jolán reklámkritika szakkörére is jó szívvel emlékszem vissza.” – meséli a szakember, aki azóta az intézmény posztgraduális képzésben tanít a friss kommunikációs trendekről.
A BKF-ről olyan, szakmájukban sikeres hallgatók kerültek ki, mint Stiller Ákos, a hvg.hu fotóriportere, Ada, a Viva TV műsorvezetője, Bonyhádi Gábor marketing szakember, Neizer Anita a hirszerzo.hu főszerkesztő-helyettese, Vámos Veronika, a Tv2 szerkesztője, Sáfrány Zsuzsanna, online kommunikációs szakember, Meiszterics Eszter, Szegő Tamás-díjas újságíró, vagy Farkas Dávid az InfoRádió riportere.