Kiteljesedő termék-portfolió
Budapest, 2010. május 20. A Microsoft Magyarország több mint száz nagyvállalati felhasználó és az üzleti élet meghatározó képviselői előtt jelentette be hivatalosan a 2010-es irodai termékcsomag piaci megjelenését.
A nagyszabású esemény keretében az Office 2010 és a SharePoint 2010 részletes bemutatása mellett kiemelt hangsúlyt kaptak a Microsoft számítási felhő megoldásai valamint az április elején bejelentett BPOS (Business Productivity Online Services) is.
A Novotelben megrendezett konferencián Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatójának megnyitója után a cég szakemberei mutatták be részletesen az újdonságokat. Chris Barnard és Jack Chidley, a vállalat nagyvállalati technológiákkal foglalkozó stratégái az Office 2010 és a Business Productivity Online Suite számítási felhővel való kapcsolatát, alkalmazhatóságát vázolták fel, Tara Seppa, az alkalmazás-platformért felelős termékmenedzser a Microsoft SQL Servert ismertette, míg Bryan Bredehoeft, az Information Worker üzletág termékmenedzsere a megújult csoportmunka-megoldások rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot.
“Nagy várakozással tekintünk a Microsoft Office 2010 megjelenésére, mert ez a változat olyan új lehetőségeket kínál a felhasználóknak, amelyek jelentősen hatékonyabbá és profibbá teszik a mindennapi munkát. A párhuzamos szerkesztés, az új Office webalkalmazások, a fejlett adatelemzés, vagy akár a videoszerkesztési lehetőségek mind azt szolgálják, hogy a felhasználók hatékonyabban működjenek együtt egymással, hatásosabban életre tudják kelteni a bennük rejlő ötleteket és könnyen használhassák az Office-t bárhonnan, akár még mobilról is. Az új változatban lecsökkentettük a termékváltozatok számát is, ami áttekinthetőbbé teszi a választást. Az Office-szal együtt megjelenő SharePoint 2010, Project 2010, Project Server 2010 és Visio 2010 a csoportmunka és a komplexebb feladatok terén egészítik ki az Office lehetőségeit és új területeket nyitnak meg a munkában, mint pl. a kapcsolati hálók, vagy akár a keresés hatékony kihasználása.” – foglalta össze az újdonságok legfontosabb előnyeit a budapesti bejelentést követően Nagy Levente, a Microsoft Magyarország Office üzletágának vezetője.
A szoftvercsalád New York-i bemutatkozása
A Microsoft május 12-én New Yorkban jelentette be, hogy világszerte elérhetők a Microsoft Office 2010 és a Microsoft SharePoint 2010 alkalmazásai, valamint az üzleti ügyfelek számára fejlesztett Microsoft Visio 2010 a Microsoft Project 2010 és a Microsoft Project Server 2010. Az alkalmazás-csomagba tartozó termékeket így világszerte több mint 90 millió vállalkozás használhatja, amelyek a legkorszerűbb szoftverekkel jelentősen növelhetik hatékonyságukat, miközben csökkenthetik költségeiket.
„Az Office 2010 és a SharePoint 2010 rendszerbe állítása újraértelmezi az irodai szoftverek termelékenység-növelő hatását” – mondta Stephen Elop, a Microsoft Business divíziójának vezetője. „A korszerű irodai szoftverkörnyezettel új lehetőségeket kínálunk a munkatársak számára azzal, hogy hatékonyabban, gyorsabban dolgozhatnak és kommunikálhatnak, ráadásul nemcsak PC-n, hanem telefonon vagy akár böngészőn keresztül is elérhetők az egyes funkciók.” A Forrester Consulting májusban kiadott, a „Microsoft integrált hatékonysági platformjának gazdasági hatásai” című elemzése a 2010-es termékeket (Office, SharePoint, Exchange) és az Office Communications Server 2007 R2-t veszi sorra. A Forrester Total Economic Impact (TEI) modellje négy alapvető szempontot vizsgált: a költségeket, a teljes vállalati hasznot, a rugalmasságot valamint a rizikót. A felhasználói tapasztalatokra és véleményekre alapozott összesítés megállapítja, hogy a beruházás teljes bekerülési összege 7,4 hónap alatt megtérül, így a ROI (Return on Investment) mutató 301%-os értékű. A tanulmány összefoglalójából kiderül, hogy a vizsgált modellel egy nagyvállalat több mint 13 millió dollárral csökkentheti kiadásait egy hároméves periódusban, ami más közelítésből kéthetes munkaidő-megtakarítást jelent.
A Microsoft Office 2010 és a SharePoint 2010 béta-verzióit háromszor annyian telepítették, mint korábban az előző Office béta-programokat együttesen. Mindez azt jelenti, hogy összességében ma az Office 2010-nek 8,6 millió felhasználója van, emellett már több mint 1000 partner épít megoldásokat a 2010-es programcsomag új lehetőségeire.
„A piaci kínálat részletes elemzése után a Microsoft Office 2010-es verzióját választottuk irodai szoftver-platformnak – mondta Mark Mastrianni, a GE globális technológiai beszerzési menedzsere. „Az Office 2010 segít a GE vezető pozíciójának megőrzésében, és erősíti a rólunk kialakult pozitív képet. Az Office 2010 egyszerűen kezelhető felhasználói felületet kínál, az új eszközök és funkciók lehetővé teszik munkatársaink hatékonyabb együttműködését, – eddigi tapasztalataink egyértelműen azt mutatják, hogy helyesen döntöttünk, amikor az Office 2010-et választottuk.”
Újdonságok
Az Office 2010 szolgáltatásai számos új lehetőséget kínálnak a felhasználóknak:
- Kapcsolat és közös munka a Microsoft Word, a PowerPoint és a OneNote programokkal: fejlett e-mail menedzsment és naptár-funkciók az Outlookban. Az új Outlook Social Connector az előzményeket és közösségi hálózatok értesítéseit (feedjét) rögtön az Outlookba helyezi át.
- Bárhol dolgozhat az Office Web alkalmazásaival (Web Apps): a Word, a PowerPoint, az Excel és a OneNote programok távolról is elérhetők. A Web Applications megoldással használt virtuális dokumentumok megőrzik formátumukat, így ugyanolyan megjelenéssel találkozhatunk a különböző felületeken. A Windows Phone Marketplace-en keresztül az Office Mobile 2010 is elérhető, és ingyenesen letölthető lesz a Windows Mobile 6.5 operációs rendszert használó, Office Mobile-lal rendelkező felhasználóknak. Az Office Mobile 2010 segítségével ugyanolyan könnyű az Office dokumentumok (naptár, e-mail) megnyitása és szerkesztése, mint az asztali PC-n. Segítségével úgy lehet dolgozni, hogy az Office dokumentumok böngészhetők, szerkeszthetők és feltölthetők a Microsoft SharePoint® 2010 oldalakra – akár a telefonba mentettük el, akár egy e-mailhez csatoltuk.
- Új látvány-elemekkel fokozható a felhasználói élmény: a szöveges tartalom videóval, szerkesztett képekkel valamint a Power Point közvetítési lehetőségeivel bővíthető. Megújul az automatikus előnézet a Wordben, leegyszerűsödik a dokumentumok előkészítése a Microsoft Office Backstage funkciónak köszönhetően, az Excel értékgörbék szolgáltatása pedig az adatok és trendek megjelenítését oldja meg még látványosabb módon.
- A gyors döntésekhez elengedhetetlenül fontos az azonnali adat-hozzáférés, amellyel kihasználhatók az üzleti intelligencia kínálta lehetőségek. Így az Office alkalmazásokkal végeredményben a mindennapi munkában használt adatokból értékes, a helyes döntések előkészítéséhez szükséges információk válnak.
Rugalmas megoldások a számítási felhőben
A Microsoft legújabb felhő-alapú technológiái lehetővé teszik az informatikai részlegek számára, hogy olyan megoldásokat alkalmazzanak, amelyek támogatják termékeik értékesítését, valamint gyakorlatilag kötetlenül skálázhatók.
Az Office Web alkalmazásai most már minden mennyiségi licencfelhasználó számára elérhetők – de lehetőség van arra is, hogy a vállalat a Microsoft felhő-alapú szolgáltatásának, a Microsoft Online Services-nek a részeként vegye igénybe az Office Web alkalmazásokat.
Az előfizetők köre egyre bővül, jelenleg több mint 40 millió fizető Microsoft Online Services felhasználó élvezi a Microsoft számítási felhőre épülő alkalmazásainak előnyeit. Legutóbb többek között a Kraft Foods, a Novartis International és a Codelco választotta a Microsoft Online Services szolgáltatásait.
„Azért döntöttünk a Microsoft Online Services szolgáltatásai mellett, mert így 100.000 dolgozónk világszerte közös platformon dolgozhat.” – mondta Leon V. Schumacher, Novartis Csoport informatikai igazgatója. „Kutatás-fejlesztési csapatunk hatékonyabb együttműködésre lesz képes azáltal, hogy az eredmények bárhonnan elérhetők. Bízhatunk a Microsoftban, hiszen beigazolódott, hogy ez a megoldás minden tekintetben kielégíti vállalkozásunk igényeit. Az egyes üzletágak összekötésével hatékonyabban tudunk fókuszálni valódi küldetésünkre – betegeink mindennapi életének megkönnyítésére.”
Fejlesztői és partnerlehetőségek
A SharePoint 2010 az üzleti folyamatok hatékonyságának növeléséhez biztosít platformot, azaz olyan dinamikus és könnyen telepíthető megoldásokat kínál, amelyekkel egyszerűen, mégis jól menedzselhetően megoszthatók a vállalati információk. A SharePoint 2010 számos újdonságot hoz a korábban is népszerű szoftvercsalád palettájára pl. a vállalaton belüli kapcsolati háló építésének lehetőségét, a multimédia kezelését, vagy akár az offline SharePoint munkát is.
A Visual Studio 2010-zel való kompatibilitás lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy létrehozzanak SharePoint megoldásokat. Új alkalmazás-programozási kezelőfelületet (API) tartalmaz, amelyek támogatják az Open XML, a Silverlight, a REST és a LINQ technológiákat, amelyek a gyors alkalmazás-fejlesztésben nyújtanak segítséget. A fejlesztők úgy is létrehozhatnak egy alkalmazást, hogy az üzleti intelligencia megoldásait, az üzletági és a mindennapi munkafolyamatok alkalmazásait a gépeken és a felhőben is összekapcsolják egymással.
A SharePoint szolgáltatások telepítéséből és testre szabásából származó Microsoft partneri bevételi potenciál ma 5,6 milliárd dollár, ami az előrejelzések szerint 2011-ben 6,7 milliárd dollárra fog nőni.
Az Office 2010 és a SharePoint 2010. május 12-től 14 nyelven érhető el, de a következő hónapokban a termékcsalád már 97 nyelven lesz használható.
A magyar nyelvű változat érkezése a mennyiségi licenccel rendelkező ügyfelekhez a nyár közepére várható, a termék otthoni felhasználóknak és kisvállalatoknak szánt (dobozos és előtelepített) változatainak piaci megjelenése 2010 szeptemberére várható.
###
A Microsoftról:
A Microsoft a személyi számítógépekre írt szoftverek legnagyobb gyártója a világon. Széles termékválasztéka az operációs rendszerektől és alkalmazásoktól kezdve az összetett hálózati szoftverekig, üzleti szoftverekig és internetes technológiákig terjed. A céget William H. Gates és Paul G. Allen alapította 1975-ben. Mára a világ több mint 90 országában van jelen, dolgozóinak száma pedig meghaladja a 80 000 főt.
A Microsoft Magyarország 1993-ban alakult, mindössze 2 fővel. Dolgozóinak létszáma jelenleg megközelíti a 200 főt. A Microsoft Magyarország 2003-ban, 2006-ban és 2008-ban elnyerte a „Legjobb Munkahely” címet, 2010-ben pedig a “Legjobb Női Munkahely” címet érdemelte ki. A magyar leányvállalat ügyvezetői igazgatói posztját 2007. szeptember 15-től Drajkó László tölti be.
Bővebb információ a www.microsoft.hu weboldalon található.