A Knauf Insulation a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő szigetelésgyártója, amely termékei által nemcsak ahhoz járul hozzá, hogy évről évre egyre több korszerű energiahatékony ház épüljön, de vállalati stratégiájának szerves része a fenntarthatóság és a környezeti terhelés minimalizálása is.
A Knauf Insulation – amely önálló egységet alkot a Knauf Csoporton belül – a múlt század hatvanas éveiben kezdett szigetelőanyagokkal foglalkozni. Központja a németországi Iphofen-ben található. A magyarországi közvetlen képviseletet 2005-ben alapították, zalaegerszegi gyárukban fagyapotot állítanak elő.
KÖRNYEZETTUDATOS MŰKÖDÉS – KÖRNYEZETBARÁT TERMÉKEK
A vállalat jelenleg ötven országban körülbelül ötezer alkalmazottat foglalkoztat, harminc gyárában három termékcsoportot: üveg-, kőzet- és fagyapotot gyárt. Termékei újrafelhasznált vagy bőségesen rendelkezésre álló, természetes alapanyagokból készülnek, magas színvonalú csomagolási technikája pedig csökkenti a szállításkor elfogyasztott üzemanyag mennyiségét.
Üveggyapot, kőzetgyapot, fagyapot hőszigetelők
A megfelelő minőségű szigeteléssel rengeteg fűtési-hűtési energiát lehet megtakarítani, és ha csökken az energiaigény, kevesebb energiát kell előállítani. Ez azért fontos szempont, mert Magyarországon az energiát jellemzően fosszilis anyagok égetésével állítjuk elő, így ha jó a szigetelés, alacsonyabb széndioxid-kibocsátás érhető el is.
Emellett a cég fenntarthatósági stratégiája egy szabályrendszert is felállít, aminek értelmében minden esetben az aktuális környezetvédelmi normáknál szigorúbb feltételeket támasztanak önmagukkal szemben. Olyan célszámokkal meghatározott jellemzőkről van szó, mint például a gyártás során felhasznált ivóvíz csökkentése, vagy a károsanyag-kibocsátás minimalizálása.
MEGTAKARÍTÁS HŐSZIGETELÉSSEL
2013-ban indult a Knauf Insulation Nálam szigetelnek programja, amely Magyarország és Európa első valós körülmények között véghezvitt épület energiahatékonysági összehasonlító vizsgálata volt.
A mai magyar ingatlanállomány energetikai szempontból legrosszabb részét a családi házak jelentik, amelyekből 2,6 millió van. E szerint még a panel és standard társasházak is jobb energetikai paraméterekkel rendelkeznek, mint ezek az épületek. Ezért a program – amely a Budapesti Műszaki Egyetem szakmai támogatásával valósult meg – arra vállalkozott, hogy bebizonyítsa, minőségi hőszigeteléssel óriási megtakarítás érhető el.
Kiválasztottak két közel azonos műszaki állapotú családi házat, és az egyiket a gyártó jóvoltából teljes körűen leszigetelték. Mindkét ingatlant mérőműszerekkel szerelték fel, amelyek a nap 24 órájában mérték a fűtési energiára használt gázt és kalkulálták annak költségét.
Balra a hajdúnánási ház, még felújítás előtt, jobbra a hajdúdorogi
A program végén, vagyis közel 7 hónap elteltével a szigetelt házban lakó család 113.888 forintot spórolt meg a szigeteletlen házban lakó családhoz képest. A belső hőmérséklet azonos szinten tartásához 46%-kal kevesebb gázra volt szükség, sőt, a kazánok energiatakarékosabb működése okán még áramból is kevesebb fogyott.
A vizsgálat nemcsak bebizonyította, hogy a hőszigetelő anyagokban rejlő energia-megtakarítási potenciál jelentős, de a nagyszabású akciót övező médiafigyelemnek köszönhetően a lakosság energiatudatosságának formálásában is mérföldkövet jelentett.
A vállalat az energiahatékonysági szemléletformálásban betöltött szerepe miatt elnyerte a tekintélyes Prizma díjat.
Persze, a Knauf Insulation elkötelezettsége a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt nem meglepő, ha tudjuk, hogy a Knauf Csoport egy családi vállalkozás. A céget 1932-ben alapító testvérpár – Alfons és Karl Knauf – szeme előtt nem rövid távú célok lebegtek. Sikerük egyik titka, hogy mindvégig a hosszú távú fenntarthatóságot tartották alapértéknek és ezt adták tovább utódaiknak is, akik a vezetői székben váltották őket.
A céget jelenleg Baldwin és Nikolaus Knauf (unokatestvérek) irányítják.
Forrás: knaufinsulation.hu, recity.hu