A jelenleg kb. 50 fős informatikai cégcsoportunk társ-ügyvezetői feladatainak ellátása mellett több kiemelt multinacionális ügyfelünknél is felelek az informatikai szolgáltatásokért. A saját cégcsoportunknál nem volt szükség távmunka környezetek kialakítására, mivel a holacracy módszerhez hasonló felépítés szerint és szinte minden területet érintő távmunka lehetőségével dolgozunk már több, mint 10 éve.
A videókonferenciák járulékos nyereségei
A csapatunkon belül rendszeresen szerveztünk, az opcionális részvétel ellenére, szerencsére, igen nagy résztvevő számú videókonferenciás egyeztetéseket, ahol az ügyfeleink és így a szolgáltatásainkat érintő változások egyeztetése mellett szabadon beszélgettünk a járványhelyzet alakulásáról és egyéb, kevésbé szorosan kapcsolódó témákól. Ezeket a videókonferenciákat úgy tartottuk, hogy a korábban rendszeresen használt szolgáltatások mellett más videókonferencia-megoldásokat is kipróbáltunk, hogy ezzel is változatosságot vigyünk a virtuális találkozásokba, és mi is gyakorlatot szerezzünk más, olyan szolgáltatások használatában is, amelyeket addig kevésbé használtunk, de az ügyfeleinknél most előtérbe kerültek.
Ezeknek a rendszeres beszélgetéseknek, azt gondolom, komoly csapatösszetartó ereje volt egy, a korábbiak szerint példátlan módon, egy csapásra megváltozó globális környezetben. Az ügyfeleink oldaláról előre sejthető visszaesés alacsonyabb volt, mint ahogy vártam, mivel ugyan sok ügyfelünk csökkentette a kapacitását, és ezzel együtt az igénybe vett szolgáltatásokat, de a távmunka-környezetek kialakítása és az ezzel kapcsolatos többletfeladatok ellensúlyozták, sőt, összességében meg is haladták a korábbi terhelést.
Forrás: www.itbusiness.hu