Ügyességi játék az összpontosítás és a figyelem fejlesztésére a 10 év feletti korosztálynak. Játszható 8-30 fővel.
Játékidő: kb. 5 perc
Helyigény: tanterem, de játszható a szabadban is.
Kellékigény:
-
játékosonként egy-egy kisebb papírlap
-
egy kalap, de helyettesíthető mással is pl. papírdobozzal
Az előkészítés fázisai, feladatai: Az egyik papírlapot megjelöljük (pl. rakunk rá egy X-et), majd mindegyiket (az X-eset is) félbehajtjuk és a kalapba tesszük
Az előkészítéshez szükséges idő kb.: 2-3 perc
A játék megnyitása, nyitánya:
Ismertessük a játékszabályokat. Minden játékos húz magának a kalapból egy-egy papírlapot. Aki a megjelöltet (X-eset) húzta az lesz a gyilkos.
A játék menete:
A játékosok körbe ülnek, úgy, hogy mindannyian jól lássák egymás szemét. Minden játékosnak állandóan a többi játékos szemét kell figyelnie. A gyilkos feladata, hogy a játékostársaira kacsintson. Akire rákacsintott az hangosan jelzi ezt a többieknek és lehajtja a fejét. Ezzel ő már kiesett a játékból. Ha valamelyik játékos úgy érzi rájött ki a gyilkos, akkor fel kell emelnie egyik kezét és jelezni a többiek felé hogy gyanakszik. Amikor már hárman gyanakszanak (kisebb létszám esetében elegendő a kettő is), akkor egyszerre rá kell mutatniuk a gyilkosra. Ha mindannyian a gyilkosra mutattak, akkor ezzel a gyilkos kiesik és kezdhetünk egy újabb játékot. Ha viszont nem ugyanarra mutattak, akkor a játék folytatódik, anélkül, hogy bárki is kiesne.
Értékelés, jutalmazás:
Köszönjük meg a játékot és dicsérjük meg a játékosokat. Ha van rá lehetőségünk beszéljük át a játékban szerzet élményeket, szituációkat.
A gyerekek aktív, cselekvő bevonásának lehetőségei: A papírlapok összehajtását és megjelölését csináljuk közösen.
Lejegyezte: Besnyi Szabolcs
\n besnyi@szabadidoszervezo.net ,