Az ősztől életbelépő új reklámtörvény engedélyezi a középiskolai reklámozást.

A korábbi szabályozás szerint eddig kizárólag az egészséges életmóddal, a környezetvédelemmel foglalkozó vagy közéleti, kulturális és oktatási témájú reklámok juthattak be a középiskolákba.

A parlament a tavaszi ülésszak utolsó napján fogadta el az új reklámtörvényt, a törvény szövege szokás szerint a házelnök szignózása után került a köztársasági elnök úr asztalára, aki szinte teljesen kitöltette a rendelkezésére álló 15 napos „gondolkodási időt”, ugyanis a Magyar Közlöny csak június 28-án hirdette ki a hiteles törvényszöveget.

A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól című, 2008. évi XLVIII. törvény 8. § (4) bekezdése rendelkezik az óvodai, iskolai reklámozásról. A 2008. szeptember elsejével életbe lépő szabályozás szerint a törvény megengedi a középiskolákban a gazdasági reklámtevénységet. Ennek megfelelően ősztől hatályát veszti a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 122. § (12) bekezdése.

A SuliMédia Program a megváltozott jogi környezetben szakmai segítséget kínál a középiskoláknak egy etikus és fenntartható reklámozási gyakorlat kialakítása érdekében. A program életre hívói szerint az iskolák az új szabályozás révén külső forrásokhoz juthatnak. A nyitás bizonyos oktatásszociológiai problémákon is segíthet, hiszen egy középiskolai reklámkampány keretében akár tanulásra motiváló, jutalomként felhasználható ajándékokat, vagy egyéb oktatástechnikai eszközöket is kaphatnak az intézmények. Ugyanakkor fontos, hogy a diákok mentális fejlődését ne nehezítsék, hanem – az oktatási intézmények küldetésének megfelelően – elősegítsék az iskolai reklámok. Közös összefogással megelőzhető, hogy fogyasztásra ösztönző szórólapokkal és plakátokkal árasszák el a hirdetők a középiskolákat. Ám mindez csak megfelelő reklámszakmai és adminisztrációs háttérrel, valamint iskolákon átívelő országos érdekszövetségben képzelhető el.

Forrás:precess.hu