Taneszköz-kiállítás a MillenárisonIdén második alkalommal rendezte meg a HunDidac Szövetség és a Modern Iskola magazin az oktatási piac legrangosabb eseményét, a HunDidac 2011 taneszköz-kiállítást szeptember 30-án és október 1-jén. A kiállítás több szakmai konferenciának is helyet adott, melyeken többek között az Oktatási törvények célegyenesben címmel aktuális oktatáspolitikai kérdésekkel foglalkoztak.

 

A felsőoktatás kérdéseiről tartott beszámolót dr. Bódis József, a Magyar Rektori Konferencia (MRK) elnöke, aki a szervezet korábban ismertetett állásfoglalását osztotta meg a jelenlevőkkel. Hangsúlyozta: fontos, hogy a humán és reál műveltség aránya ne váljon irreálissá, ezek egyenlő mértékben szerepeljenek az intézményi képzésekben, illetve meg kell őrizni az intézményi autonómia több évszázados hagyományát is. Hozzátette: a 25 százaléknál nagyobb mértékű változtatás beláthatatlan károkat okozhat, az ideális pedig 10 százalék lenne.
Az esemény kerekasztal-beszélgetésén Kerékgyártó Sándor, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: a TÁMOP-projekt keretében egy olyan felületet fejlesztenek, amely az iskolák által szolgáltatott adatokat használja fel, és ennek köszönhetően valós képet kaphatnak arról, mennyibe kerül például az intézmény fenntartása. A délután folyamán Stéger Csilla, az OH főosztályvezetője Pedagógusok szakmai fejlődése az európai gondolkodásban címmel tartott előadásában a pedagógus-továbbképzés került fókuszba. Kiemelte: a tanártovábbképzés minőségének biztosítása kizárólag a tanítási szakmai tapasztalat, a jó tanári kompetenciák és a magas akadémiai szint meglétével érhető el. Zárásként Juhász Anita, az OH szakreferense számolt be a digitális tananyagok akkreditációjáról. Célként fogalmazta meg az infokommunikációs eszközök készségszintű felhasználását a diákok körében, a pedagógusok esetében pedig ezen alkalmazások, szolgáltatások beépülését látja szükségesnek a tanári munkába. A szakreferens ismertette a digitális tananyag tankönyvvé nyilvánítási eljárásának menetét, mely az OH-hoz benyújtott kérelemmel indul. Ezt három szakértő bírálja el jogszabályi szempontok alapján, és a szakemberek egybehangzó javaslata esetén az OH engedélyezheti a tankönyvvé nyilvánítást.
A kiállításra pedagógusok általános és középiskolai tanárok, intézményvezetők, valamint érdeklődő szülők is kilátogattak. A résztvevők között magas volt a vidékiek aránya. A kézzel fogható eszközökön kívül a foglalkoztató standok és a tartalmi programok is népszerűek voltak. A taneszköz-forgalmazó standokon a hagyományos segédeszközök is megjelentek, ábrák, modellek, fejlesztő játékok, valamint írásvetítők és oktató plakátok, dekoratív elemek mellett a kiállításra ellátogató pedagógusok nem csalódtak, legyen szó akár a 21. század tanterméről, 3 dimenziós video kivetítőről, különböző szolgáltatásokat nyújtó interaktív táblákról, avagy iskolai bútorokról és csontvázmodellekről.
A rendezvényen számos kiállító ismertette meg az érdeklődőket legújabb fejlesztéseivel, újdonságaival, melyek között volt az Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség Tudáspróba standja is. Az online vetélkedő – a Da Vinci Learning Tv-csatornával közösen – természettudományos ismeretterjesztő tartalmakat kínál főként az 5-12 éves korcsoportnak, hogy felkeltse a tudományok világa iránti érdeklődésüket. A kiállításon a gyerekek kipróbálhatták magukat az űrkutatás terén: többek között arra a kérdésre kellett helyesen válaszolniuk, hogy melyik űrhajó fedélzetén indult a Világűrbe Farkas Bertalan, mekkora az átmérője a Szeged nevű kisbolygónak vagy, hogy mikor a legfényesebb a Hold.
A HunDidac keretében civil szervezetek is megjelentek, népszerű volt a Felelős Szülők Iskolájának standja. A kezdeményezés oktatással kapcsolatos, mégis rendhagyó, az IBS színpadon tartják gyermekneveléssel, fejlesztéssel, párkapcsolattal és önismerettel foglalkozó előadásaikat. Hogyan neveljünk boldog gyermekeket? – ezen kérdésre keresik a választ az őszi programsorozat keretében, olyan előadók bevonásával, mint Szendi Gábor, pszichológus, Tarr Bence filozófus vagy épp Csernus Imre, pszichiáter.
(www.edupress.hu)