Sok kérdésben egyetértés született és közös gondolkodás zajlik a jelenlegi oktatási és kulturális miniszter, Hiller István és a volt oktatatási miniszter, jelenleg a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, Pálinkás József között. Legfontosabb közös célnak a tehetséggondozás kérdését tartja a két szakember – derült ki ma, az Oktatási és Kulturális Minisztériumban tartott közös sajtótájékoztatón. „Konkrét dolgokban is megállapodtunk, elsődlegesnek tartjuk a magyar tehetséggondozást – mondta Hiller István, majd hozzátette: Fontosnak tartom, hogy minden olyan kérdésben, ami a magyar tudományosságot, a magyar oktatásügyet és kultúrát érinti, a Magyar Tudományos Akadémia formáljon véleményt. Örömmel tudatta: az MTA elnöke támogatásáról biztosította a Magyar Géniusz Programot, annak céljaival teljes mértékben egyetértett.

Hiller István felhívta a figyelmet arra, hogy 2011-ben Magyarország tölti be az EU soros elnökségének tisztségét, az OKM és az MTA közös célja pedig, hogy ebben az időszakban az elnökség meghatározó témájává tegye a magyar innovációt, a magyar mentalitást, gondolkodást, a tudomány értékeit, eredményeit.
Pálinkás József, az MTA elnöke beszélt az Akadémiai törvény módosításáról, amelyben Hiller István a támogatásáról biztosította a volt Fideszes képviselőt. Pálinkás úgy fogalmazott: „Az akadémiai tárgyalásokon múlik, hogy a régi törvény módosításait vagy egy teljesen új törvény megalkotását kezdeményezi-e majd az MTA, mindkét eset az Akadémia hatékonyabb működésének célját szolgálja”. Világosan meg kell fogalmazni, hogy az akadémiának mik a közfeladatai és a világossá kell tenni a vagyongazdálkodását – mondta Pálinkás.
Az MTA elnöke továbbá felhívta a figyelmet a 2009-ben esedékes World Science Forum (2009. november 5-7.) című rendezvényre, amely a magyar állam támogatását is élvezi, és amely Pálinkás szerint jó alkalom lesz arra, hogy a magyar tudományos élet bemutassa az eredményeit. Pálinkás hangsúlyozta, hogy reményei szerint nem csak szűk szakmai körben, de a tágabb közvélemény előtt is bizonyíthatja Magyarország, hogy a kultúrában, oktatásban, tudományban azok közé a nemzetek közé tartozik, amelynek eredményeit számon tartják a világon.

A két oktatási szakember hangsúlyozta, hogy a fő kérdésekben megegyezik a véleményük és hasonlóan gondolkodnak. Példaként említették a természettudományos tárgyból teendő érettségi kérdését, ezzel kapcsolatban folynak a munkálatok.
(www.edupress.hu)