Az új interakciós kategóriarendszer alkalmazásával, várhatóan pontosabban mérhetjük az órai mozzanatokat. Az interakciós elemek előfordulásai közül, a különböző óratípusokban, eltérő arányban várom, hogy szerepeljen a tanári előadás, magyarázat, a gondolkodtató kérdések és a tanulói válaszokat. Fontosnak tartom még a tanári visszacsatolás mérését, vizsgálatát.
Motiváció nélkül nem létezik tanulás, de a tanulási tevékenység során maga a tanulási motiváció is alakul, változik. Aki a szükséges tudást el akarja sajátítani, annak a tanuláshoz megfelelő ösztönzőkkel kell rendelkezni. A tanulóban már meglévő motívumokat fel kell tárni, meg kell ismerni s a pedagógia eszközével működésbe kell hozni, tovább kell fejleszteni vagy éppen ki kell alakítani az ismeretek megszerzésének elősegítése érdekében.
Jó mérést, értékelést és letöltést kívánok!
Kertész Károly
Bővebben információkat a http://interakcio.ucoz.com oldalon olvashat.