Az OFOE-nak régóta célja, hogy minél több sikeresnek bizonyult óratervet közkinccsé tehessünk. Ezért most pályázatot hirdetünk kipróbált, jól működő foglalkozások leírására. A legjobb pályaműveket megjelentetjük az Óratervek rovatban, beküldőjüket pedig a Dinasztia Könyvkiadóval karöltve értékes könyvekkel és könyvutalvánnyal honoráljuk.
A pályázat menete
A pályázatokat 2009. november 30-ig várjuk az osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com címen. A tárgyban, kérjük, tüntesd fel: óraterv-pályázat, a szövegben pedig írd meg az adataidat: a nevedet, szakodat és az iskola nevét, ahol az óratervet kipróbáltad.
Ha az asztalfiókban már most könnyen feldolgozható óraterved van, ne késlekedj, mert a legjobb pályaműveket folyamatosan közöljük.
Mindenki, akinek az óratervét közlésre érdemesnek találjuk, elnyeri a Dinasztia Tankönyvkiadó ajándékát, és ötezer forint értékben választhat az alább található könyvek listájáról. A közlésről a honlap szerkesztősége (Földes Petra, Szatmáry Nóra, Szekszárdi Júlia) dönt. A közlésre szánt óraterveket szükség esetén szerkesztett vagy javított formában jelentetjük meg.
A november 30-i határidő után a beérkezett óraterveket újrazsűrizzük, és a legjobb hármat külön is jutalmazzuk. Az első helyezett 25 ezer Ft, a második 15 ezer Ft, a harmadik pedig 10 ezer Ft értékű könyvutalványt kap.
Az eredményhirdetésre december 18-án kerül sor. A győztesek listáját honlapunkon nyilvánosságra hozzuk, az érintetteket pedig külön is értesítjük.
Hogyan készítsd el az óraterved?
Strukturáltan és áttekinthetően. Az alábbi sablont ajánlásképpen közöljük; természetesen, ha nem áll kézre, nem kötelező ezt alkalmazni, azt azonban kérjük, hogy mindenképpen áttekinthető struktúrában jelenjenek meg az előkészületekre, illetve a foglalkozás megtartására vonatkozó konkrét információk, instrukciók. Az óraterv leírása ne legyen több két A/4-es oldalnál!
A javasolt vázlat:
-a foglalkozás rövid leírása (néhány áttekintő mondat, hogy el tudjuk képzelni a foglalkozást)
– javasolt létszám (természetesen minimum-maximum)
-időigény
-eszközök
-a munka menete (az egyes munkafázisok néhány mondatban, saját időkeretükkel)
-értékelés
-várható eredmények (mindaz a pozitívum, ami a foglalkozás kapcsán történik, történhet)
-várható nehézségek, veszélyek (amire érdemes előre felkészülni – hogyan előzhetőek meg?)
-további megjegyzések (ha van olyan körülmény, amit a foglalkozásod megválasztása, megvalósítása szempontjából meghatározónak tartasz –például az iskola, a diákok sajátos adottságai, időzítés)
Mellékletek
Ha a foglalkozás során szöveges vagy képes háttéranyagot használsz, a könnyebb felhasználhatóság érdekében fontos, hogy azt is csatold, így a foglalkozásterved mellett az is letölthető lesz a honlapról. Ugyanígy közölhetsz linkeket is, de persze hivatkozhatsz pontosan megnevezett könyvekre vagy filmekre, ha a foglalkozásodat ilyenre építetted.
Ha a diákok instrukciós lap alapján dolgozzák fel a feladatokat, mellékletként ezt a feladatlapot is küldd el nekünk!
Várjuk a foglalkozások leírását!
forrás:www.osztalyfonok.hu