Fesztivál egypercesekVírusfeszt 2010 – vírusfilm pályázatot hirdet az Magyar Turizmus Zrt. és a MESE

A Magyar Turizmus Zrt. az idei évet a Fesztiválok Éveként jelölte meg, amelynek kiemelt közönsége a mintegy félmilliós egyetemista hallgatóság.

Ezen tematikus év apropóján a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület keresi azon 3 fős kreatív csapatokat, akik egyperces filmben fényképezőt, kamerát vagy akár mobiltelefont használva a lehető legérdekesebben, legsokszínűbben és utazásra csábítóan tudják bemutatni hazánk – gasztronómiai, komoly- és könnyűzenei, folklór és összművészeti – fesztiválkínálatát. A beérkező pályamunkákat neves zsűri bírálja el, a legjobbak több helyen bemutatásra kerülnek, az alkotók elismeréséről nem is szólva.

 

Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója elmondta: „A pályázatra háromfős csapatok jelentkezését várjuk, akik szívesen öntik élményeiket képi formába, osztják meg gondolataikat a hazai fesztiválokkal kapcsolatban. A pályázók április 30-ig küldhetik az egyperceseket, amelyek közül a legjobbakat – csakúgy, mint néhány évvel ezelőtt a kedvelt és nagy sikerű balatoni filmünket – vírusfilmként fogjuk terjeszteni. Kíváncsian várjuk a fesztiválokat leginkább fogyasztó közönség vizuális válaszadását, amely verbális korlátok nélkül, a XXI. század eszközeivel tudja megmutatni számunkra véleményét arról, miért is szeret fesztiválozni, miért érdemes útra kelni és az ország fesztiváljainak részese lenni.”

A közel száz egyetemi lapot és portált összefogó Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület projekt vezetője, Tibenszky Moni Lisa elmondta: „Több mint 10 éve népszerűsítjük a fesztiválokat, tudósítunk róluk, szervezünk szabadegyetemeket a hallgatók számára, látjuk, hogy mennyire szívesen vesznek részt a fiatalok ilyen programokban. Tudják élvezni és értékelni a finom borokat, ellazulni egy-egy unplugged koncerten, versengeni főzőversenyeken és vitába szállni és érvelni a saját gondolataik mellett. Sok médiamunkás – egyetemista diák – rendkívüli képességgel és készséggel megáldva ír napi élményeket, de akár híreket is a saját egyetemi lapjában, fotóz díjazásra és elismerésre méltóan. Kitűnő ötlet és lehetőség a fiatalok számára, hogy kedvenc, főként nyári időtöltésükről, a fesztiválokról készítsenek vírusfilmet. Képalkotó készségük és üzeneteik pedig értékesek. Érdeklődéssel várom a beérkező pályázatokat, akár animációs megoldásokkal, akár erős zenei megvalósítással, bizonyára a retro stílusjegyek és a hippi feeling is érződni fog a fesztivál egypercesekben.”

 

A pályázat további részletei a www.meseonline.hu/virusfeszt, illetve a www.itthon.hu oldalain tekinthetők meg.

 

A beérkező pályázatok elbírálására felkért zsűri:

Bukovinszky Béla – a Magyar Fesztivál Szövetség elnökségi tagja, a Hegyalja Fesztivál stratégiai igazgatója

Damjanovich Nebojsa – online marketing szakember

Kaizer Gábor – médiagerilla, Revision

Kandikó József – a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának rektora, a Magyar Marketing Szövetség alapítója

Lévai Balázs – Dob + Basszus c. műsor főszerkesztője, ELTE és a Színház- és Filmművészeti Egyetem oktatója

Novák Péter – kultúrmunkás, a www.kulturpart.hu kreatív vezetője

Román Balázs – a Kreatív Online főszerkesztője

Sas István – pszichológus, reklámfilm rendező, médiaszakértő

Szűcs Balázs – a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója

Fesztivál egypercesek