Harmadik éve hirdeti meg a Richter Gedeon Nyrt. és a Terézanyu Klub a Terézanyu pályázatot: idén két kategóriában, a felnőttek mellett már kamaszok írásait is várják. A legjobb pályázatokat ebben az évben is több százezer forint összértékű könyvutalvánnyal és további különdíjakkal jutalmazzák.
A pályázat egyik témája a felnőtt nőket szólítja meg: miként változott meg életük az anyasággal? A tinédzserektől pedig arra várják a választ, hogy milyen ma kamasznak lenni.
Március 8-án hirdetik meg az immár három éves múltra visszatekintő Terézanyu pályázatot két – felnőtt és 13-18 év közöttiek – kategóriában. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is egy tabutéma kerül a felnőtt kategória középpontjába: vallomásokat várnak arról, hogyan változik meg egy nő élete a gyermekvállalással. A pályázók egy egyes szám első személyben írt, legfeljebb 5000 karakteres írással nevezhetnek.
Rácz Zsuzsa író, a pályázat elindítója szerint – aki éppen második gyermekét várja – ez különösen érzékeny téma társadalmunkban: „Ez egy olyan kérdés, amelyről egy nőnek általában idealizált módon illik beszélnie, és valóban: én is azt gondolom, hogy a gyerekvállalás a legnagyobb öröm és kiváltság az életben. Arról azonban ritkán beszélünk, hogy egyúttal ez a legnagyobb horderejű változás is egy nő életében, amely sok kétséggel és nehézséggel is jár, és életünk minden területére kihat. Ezekről nehéz beszélnünk, mert tartunk tőle, hogy saját lelkiismeret-furdalásunk mellett a környezetünk is elítél. Azért választottuk ezt a témát, mert szeretnénk nyíltan beszélni arról, hogy milyen változásokat hoz a gyermekvállalás az életünkbe, a párkapcsolatunkba, a baráti kapcsolatainkba, hogyan változik a munka világában a helyünk, hogyan tudjuk összeegyeztetni az otthoni és munkahelyi teendőket, hogyan változik önértékelésünk, nőiségünkhöz és saját testünkhöz való viszonyunk.”
Az idei Terézanyupályázat a középiskolás korosztályt is megszólítja: milyen ma kamasznak lenni? A fiataloknak történetük leírása mellett egy mobiltelefonnal felvett videót is kell készíteniük, melyen egy jellemző pillanatot vagy szituációt örökítenek meg írásukhoz kapcsolódóan. A tinédzsereknek azt kell bemutatniuk, hogy hogyan élnek, milyen kamasznak lenni ma Magyarországon. A pályázat arra keresi a tinik válaszát, hogy mi a jó és mi a nehéz a kamaszkorban; milyen a felnőttekkel való viszonyuk; kik a barátaik, milyen az iskolai élet és miket csinálnak szabadidejükben; hogyan ismerkednek, randevúznak vagy, hogy milyenek manapság a fiúk és a lányok, könnyű-e boldogulni velük.
A 2012-es Terézanyu pályázat két kategóriája:
- 1. Felnőtt (18 év felettiek)
Téma: Hogyan változott meg az életem a gyermekvállalással?
Pályázati anyag: maximum 5000 karakteres írás - 2. Tinédzser (13-18 év közöttiek)
Téma: Milyen ma kamasznak lenni?
Pályázati anyag: maximum 5000 karakteres írás és egy rövid, mobiltelefonnal felvett videó
A pályázatokat a klub@terezanyu.hu email címre 2012. április 15-ig lehet elküldeni. A zsűri által kiválasztott pályázatok alkotói között százezer forint összértékű könyvutalványt és értékes különdíjakat osztanak ki mindkét kategóriában. Eredményhirdetés a 2012. május 17-én megrendezett díjkiosztó eseményen. Részletek a www.terezanyu.hu honlapon.
Richter Gedeon Nyrt.
Az 1901-ben alapított Richter Gedeon Nyrt. a közép-kelet-európai régió meghatározó gyógyszercége.A magyar központú multinacionális vállalat magas szellemi hozzáadott értéket képviselő termékeket állít elő. Célja, hogy korszerű és elérhető árú készítményeket biztosítson a betegeknek. A Richter számára a nőgyógyászati terápiás terület kiemelt jelentőségű, melyen világviszonylatban is meghatározó szereplő. A világ azon néhány cége közé tartozik, amely a nőgyógyászati területen az egyik legszélesebb termékválasztékkal rendelkezik (orális és sürgősségi fogamzásgátlás, nőgyógyászati fertőzések, jóindulatú nőgyógyászati elváltozások, meddőség, csontritkulás, hormonpótló terápia stb.), miközben folyamatosan bővíti portfólióját, hozzájárulva ezáltal is a nők tudatos családtervezésének megvalósításához. A Richter éppen ezért örömmel áll olyan kezdeményezés mellé, mint a Terézanyu Klub, amely a cég társadalmi szerepvállalásával is összhangban van.