Párizs az egyik legszebb és legnépszerűbb úti cél a világon, ha városlátogatásról vagy városnézésről van szó. A francia főváros mindenki számára kínál valamilyen különleges élményt. Párizst az építészet, művészet, kultúra és történelem iránt érdeklődők mellett a gasztronómia, divat, design és a vásárlás szerelmesei is azonnal megkedvelik. Érdemes betervezni egy pár napos látogatást a Fények Városába, ha a járvány végre lecseng és a határok újból megnyílnak.

Az utazás többé nem természetes

Az elmúlt évtizedekben az utazás nagyon sok ember számára elérhetővé és mindennapossá vált. Természetes volthogy megyünk a tengerpartra nyaralni, a hegyekbe síelni vagy, hogy egy hosszú hétvégét külföldi városlátogatással töltünk.

Kiugrottunk a bécsi adventi vásárra forralt borozni, vagy elrepültünk Londonba egy üzleti tárgyalásra. Külföldre utazni annyira magától értetődő és egyszerű volt, mint felszállni a kettes metróra.

Aztán jött a koronavírus pandémia, ami örökre megváltoztatta az utazáshoz való hozzáállásunkat. Az országok bezárták a határaikat, a fesztiválokat, rendezvényeket eltörölték, a múzeumok és turistalátványosságok üresen konganak.

Nehéz és szomorú év ez a turizmusban dolgozóknak, mert sokan elvesztették a munkájukat, és még mindig nem tudjuk, mikor lesz vége a járványnak. De ez az év azoknak is nehézakiknek az utazás volt a hobbijuk.

Nem ülhetünk fel egy repülőre, buszra vagy vonatra, hogy néhány órával később egy másik, akár a sajátunktól teljesen eltérő kultúrában találjuk magunkat. Nem gondolkozhatunk külföldön eltöltött karácsonyról, szilveszterről, húsvétról vagy nyaralásról.

A külföldön tanulás vagy az ottani munkavállalás is sokkal nehezebbé vált.  Itt vagyunk Európa kellős közepén, néhány óra alatt eljuthatnánk Párizsba, Bécsbe, Barcelonába, Rómába vagy Londonba. De a koronavírus miatt nem lehet.

Hova utazzunk, ha végre kinyílnak a határok?

Bár úgy tűnik, előbb fogjuk a francia igeidőket a kisujjunkból kirázni, mint repülőre ülni, azért lesz még lehetőség külföldre utazniÉrdemes már most nézelődni és megtervezni az úti célokat, programokat. Így amikor végre zöld utat kapunk, egyből indulhatunk is a régóta várt külföldi kalandra.

Bécsbe Budapestről három óra alatt kijuthatunk kocsival, busszal vagy vonattal. Az osztrák fővárost sokan csak a híres karácsonyi vásárok idején látogatják. Pedig Bécs rengeteget más látnivalóval várja az utazókat. Sétálhatunk a belváros rendezett utcáin vagy meglátogathatjuk a gyönyörű Schönbrunni kastélyt. A kastély parkjában található a világ legrégebb óta működő állatkertje. Az első kerületben és a Mariahilfer Strassén órákat tölthetünk vásárlással. Megkóstolhatjuk a helyi specialitásokat, elmehetünk egy klasszikus zenei koncertre és számos múzeum közül választhatunk.

Bővebben: https://bidista.com/ezert-erdemes-betervezni-parizst-ha-lemegy-a-jarvany/