Anyanyelvünket 5-6 évig tanuljuk, ezzel szembe a betűk megismerésére az iskolában csak néhány hónapunk van. Ezért a diszlexia kialakulása szempontjából nem mindegy az olvasástanítás módszere. Szakemberek szerint például a szóképek alapján tanított gyerekeknél, valamint a betűtanítás rossz sorrendje vagy a gyorsított tempó miatt gyakrabban alakul ki diszlexia, mint azoknál, akik szótagoló olvasást tanulnak. Vagyis először a betűket, aztán a szótagokat, szavakat és végül a mondatokat gyakorolják.
A középiskolás tanulóknál a diszlexiás terápia az érzékelés fejlesztésére, a helyesírás begyakorlására, az értő olvasás elsajátítására és a nyelvi kreativitás fejlesztésére koncentrál. Ezeket a diszfunkciókat nem lehet kinőni, ezért kiemelkedően fontos a szülők felelőssége. Ugyanis, ha nem ismerik fel időben a problémát, az megakadályozhatja a gyermek tovább tanulását és így egész további életére kihatással lehet.
freepress.eu