Néha hihetetlenül nehéznek találom, hogy rendszerezzem a tanulnivalóimat. Ez főleg a lustaságnak köszönhető, meg annak, hogy nem tudom, hol kezdjem.
Nagyon fontos, hogy legyen szervezőkészséged, amikor közeledik a határidő. Ha te is ugyanazzal harcolsz, mint én, akkor íme, néhány tipp a problémánkra.
Csinálj listát!
Ez az egyik kedvenc módszerem. A lista készítését nagyon nagy segítségnek tartom, amikor a 7 tipp a tanulnivaló rendszerezéséretanulnivalót kell beosztanom. Amikor elkészültélegy munkával, ki tudod pipálni, vagy le tudod húzni a listáról. Ha mindent leírsz, amit el kell végezned, semmit sem fogsz elfelejteni. Az, hogy megtervezed és leírod magadnak, hogy melyik nap mit fogsz csinálni, segít a fontos dolgokra fókuszálni. Azonban ne felejtsd el, hogy nem biztos, hogy mindig minden feladatot még aznap meg tudsz csinálni a listáról, ezért tervezésnél légy realista!
Rakj rendet!
Nehéz olyan helyen tanulni, ahol rendetlenség van. Véleményem szerint addig nem érdemes nekifogni a tanulásnak a szobádban, amíg az nem rendezett, megnyugtató hely. Hiszen ellenkező esetben mindig elvonná valami a figyelmedet. Ráadásul egy rendetlen, relaxálásra nem alkalmas helyen nem tudsz eleget vagy rendesen aludni, és felkészülni a másnapi hajtásra.
Használj mappát!
Nagy segítség lehet, ha a feladatokat mappákba rendezed. Nincs is attól rosszabb, mint amikor szanaszét hevernek a papírok a szobádban, és nem tudod, hogy hol van, amire épp szükséged van. Ez persze időpocsékolás is. Ma már nagyon szép mappák és jegyzettömbök kaphatóak, szóval miért ne akarnád használni ezeket?
Rendszerezd a fájlokat!
Nem minden jegyzetet írsz le papírra, hanem a számítógépeden tárolod azokat. Miért nem veszel egy memóriakártyát? Sokkal könnyebb, mint a rengeteg papírt hurcolni. Ha már van egy, akkor mappákba kellene rendezned a fájlokat. Ez azt jelenti, hogy könnyebben megtalálod, amit keresel. Másrészről, nevezd el a fájlt arról, amit tartalmaz. Tudom, hogy ez nyilvánvalónak hangzik, de én rengeteg időt elpocsékoltam arra, hogy a mappákban keresgéltem, mert nem lettek pontosan elnevezve. Egy másik módja a rendezésnek, hogy a fájlokat egy e-mailben/icloudban raktározod, így nem kell amiatt aggódnod, hogy elhagyod a memóriakártyát. Viszont ne felejts el másolatot készíteni a fájlokról!
Legyen határidőnaplód!
Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos nekem a határidőnaplóm. A félév elején minden határidőt beleírok, így azok lejárta előtt pár nappal nem fogok azon pánikolni, hogy még milyen esszét kell beadnom, vagy milyen dolgozatra kell még felkészülnöm.
Tudd a határidőket!
Ez az a pont, amikor a határidőnapló jól jön. Nincs is attól rosszabb, mint amikor nem vagy felkészült. Szerintem a legjobb módja, hogy mindig felkészült legyél, ha van egy mini határidőnaplód. Például, miért nem írod össze a heti célokat? Így pontosan tudod követni, mennyire voltál hatékony, és mi az, amivel még nem készültél el.
Tartsd kézben a dolgokat!
Nagyon nehéz utolérni magunkat, amikor le vagyunk maradva. Néha ez nem a te hibád, de jobb megelőzni a bajt. Például, ha a tanár mond egy dátumot, amikorra prezentációt kell készítened, vagy dolgozatot írtok, akkor készülj rá már egy héttel hamarabb, így ha bármi közbejönne, akkor is nyugodt lehetsz, hiszen lesz még időd mindent átnézni.
Neked mi a legjobb tipped, hogy kézben tartsd és túléld a stresszes időszakokat az életedben?
Forrás:kamaszpanasz.hu