A CIA legjobban kiképzett titkos ügynöke, az olasz bőrcipők megszállottja, Rico Rodriguez két éve megmutatta San Esperito korrupt kormányának, hogy nem tanácsos packázni az Egyesült Államokkal. Leszámolt a dél-amerikai szigetcsoport összes bandafőnökével és nagykutyájával, most pedig itt van, hogy ismét jól seggbe rúgjon néhány barna bőrű rosszfiút!
A Just Cause első része felemás értékelést kapott. A játék koncepciója piszok jó volt, az egész olyan volt, mint egy trópusi GTA, összesen 1000 négyzetkilométernyi területet lehetett beautózni, behajózni, vagy berepülni. Jó fiút alakítottunk, le kellett számolni a helyi gengszterekkel, azonban a fejlesztők több ponton is csúnyán mellényúltak. Az akciójelenetek játszhatatlanul bugosok voltak, az ellenfelek rendkívül agresszívra és butára sikeredtek, de a játék azért kellemes időtöltést nyújtott mindenkinek. Rico Rodriguez nem merül a feledés homályába, a svéd Avalanche Studios ugyanis már készíti a második részt.
Az első információk a Playstation World magazin legújabb számában jelentek meg. Az újságból megtudtuk, hogy a Just Cause 2-ben megmarad a küldetésorientált, de szabadon bejárható világot biztosító játékmenet, sőt az egész szigetvilág még nagyobb, még durvább és még őrültebb lesz. A helyszín ezúttal nem San Esperito lesz, hanem a kegyetlen Baby Panay diktátor hatalma alatt álló kelet-ázsiai sziget, az Island of Panau, Rico barátunk feladata az lesz itt, hogy beszivárogjon a területre, és belülről rombolja le az elnyomó kormány hatalmát. Nem semmi küldetést kapott ismét, most lássuk, hogy mindez hogyan valósul meg a Just Cause 2-ben.
Peter Johansson, a játék egyik vezető fejlesztője a Playstation World magazinnak elmondta, hogy céljuk az előzőnél is nagyobb, szebb, és több lehetőséget tartogató szigetvilág megalkotása. Igazi folytatást szeretnének, egzotikusabb helyszínnel, és sokkal több lehetőséggel, mint korábban. A történet most sem fog fordulatokban és meglepetésekben bővelkedni, a Just Cause nem erről szól. Egy macsó titkos ügynököt kell alakítanunk, akinek egy új, felfedezésre váró, idegen kultúrában kell érvényesülnie. A játék szabadon bejárható világa pedig még változatosabb lesz, ismét lesznek gyönyörű strandok, ledurrant városok, és sötét őserdők, azonban mindez kiegészül még egy hegyvidéki tájjal is, melynek több száz méteres csúcsain kalandozva bizony érdemes lesz sálat és vízálló cipőt vennie hősünknek.
A lényeg megmarad tehát, bár a játékmenetben lesznek változások. Az első rész érdekessége volt, hogy a fő történeti szál mellett mellékküldetéseket is vállalhattunk, így segítve a helyi lázadókat. A Just Cause 2-ben ez a ficsőr elmarad, nem lesznek side mission-ök, Peter Johansson szerint ez ugyanis csak a szabadság látszatát kelti, de ugyanúgy hozzáragaszt minket a kötelező teendőkhöz. Azt állítja, ez a tipikus sandbox játékok eleme, a GTA-ban is ilyen volt, ők nem akarnak hozzájuk hasonlítani.
A grafikát illetően továbbra sem kell majd panaszkodnunk. Az első rész is gyönyörű volt, és a továbbfejlesztett Avalanche Engine 2.0-nak köszönhetően a folytatás is lenyűgöző látványban részesít majd minket. Nem csak az összhatás lesz majd sokkal szebb, de a tájkép is megváltozik. Messzebbre lehet majd ellátni, a növények sokkal részletesebben ki lesznek majd dolgozva, és az aljnövényzet is élettelibb lesz. Reméljük sikerül egy Crysis vagy Far Cry 2 szintű látványvilágot megalkotniuk a készítőknek, bár a képeket elnézve gond itt nem lesz!
Az újgenerációs konzolok rajongóinak is van jó hírünk, a Just Cause 2 az elődjével ellentétben ugyanis nem csak PC-re és Xbox 360-ra, hanem Playstation 3-ra is meg fog jelenni. Sőt mi több, a készítők egyenesen Playstation 3 konzolra fejlesztik a játékot, így a két másik verzió ezekből fog felépülni, bár ez nem azt jelenti, hogy azok gyenge átiratok lennének hozzá képest. Reméljük a legjobbakat, és ígérjük, ha friss információk, vagy új részletek jelennek meg a játékról, akkor azokat azonnal megosztjuk veletek. Addig is Viva la Revolution, drága barátaim!
Kiadó: Eidos, Fejlesztő: Avalanche Studios
Platform: PC, Típus: Akció