Ifjú korunk nagy kedvence volt a Golden Axe. Az 1989-es megjelenése után meghódította az összes akkori platformot, a Commodore 64-től kezdve a Sega Mega Drive-on, az Atari ST-n és a ZX Spektrum-on át egészen a PC-ig. 1991-ben jött a már kevésbé jól sikerült második rész, ’93-ban pedig a trilógia harmadik darabja érkezett közénk egy vaskos műanyag kazetta formájában. A játék remakejei azóta ellátogattak PSP-re, PS2-re, Wii Virtual Console-ra, és Xbox LIVE Arcade-ra is, most viszont elérkezett az idő, hogy jöjjön a tényleges folytatás!
A Golden Axe: Beast Rider-t a Sega megbízásából a Secret Level csapat fejleszti, ők készítették az Americas Army: Rise of a Soldier konzolos verzióit, a Kareoke Revolution-t, és a Magic: The Gathering Battlegrounds-ot Xbox platformra. Rég óta nem hallottunk róluk, melynek az oka az volt, hogy felvásárolta őket a Sega, aki csakhamar ki is adta nekik a nagy feladatot: élesszék újjá a 80-as évek egyik legnagyobb side-scrolling beat’em up sztárját, a Golden Axe-t.
Az eredeti Golden Axe mai szemmel nézve hihetetlenül gagyi, nem csak megjelenésben, de játékélményben is. Húsz év elteltével már nem tudjuk annyira élvezni, hogy sorra kell kaszabolni az elénk ugró pár kockából álló ellenfeleket, ennél már a böngészős flash játékok is többet nyújtanak. A készítők ezért döntötték el már a fejlesztések elején, hogy a Golden Axe: Beast Rider nem egy modern köntösbe bújtatott remake lesz, hanem egy teljesen más, de ugyanabban a világban játszódó izgalmas fantasy akciójáték.
A korábbi három főszereplő helyett ezúttal már csak az igen dekoratív Tyris Flare felett vehetjük át az irányítást, Gillus a Törpe és Ax Battler az új játékban csak másodhegedűsként vesz majd részt – de a csatákba azért ők is mindig ellátogatnak. A Beast Rider egy másik, kulcsfontosságú újdonsága, hogy lehetőségünk nyílik majd benne különböző állatokon lovagolni. Összesen öt ilyen megszelídített monszter lesz, különböző tulajdonságokkal – lesz amelyik kicsi és fürge, míg a másik lassú, de hatalmas és vad. És ha éppen nem leszünk megelégedve a saját házi kedvencünkkel? Pár mozdulattal lerúghatjuk az ellenfelet az övéről, és máris szereztünk egy új „járgányt”.
A játék tele lesz akcióval, hatalmas csatákkal, és óriási, festményre illő tájakkal – az előbb említett hátasok pedig nem csak a harcokban jelentenek nekünk majd pluszt, de a távoli helyekre is a segítségükkel juthatunk el. Jól asszociáltok, ha a free-roaming szó jutott eszetekbe hirtelen. A készítők megígérték, hogy az Oblivion-hoz és a többi fantasy RPG-hez hasonlóan itt is szabadon mászkálhatunk majd a világban, kedvünk szerint teljesítve a küldetéseket.
A csatákat illetően ne legyen senkinek se kétsége, a fejlesztők azt ígérik, hogy a Golden Axe: Beast Rider-ben jól átgondolt, látványos és szerteágazó harcrendszer lesz. Ennek lényegét egyelőre nem fedték fel, de olyan apró részletek már nyilvánosságra kerültek, mint például, hogy elvehetjük majd az ellenfelek kardját, saját fegyverzetünket pedig bármikor felspécizhetjük különböző fém, csont, vagy bőr kiegészítőkkel.
A készítők a karakterekre is nagy hangsúlyt fektetnek a munkálatok során. Főszereplőnk fantasztikusan ki lesz dolgozva, haja minden mozdulatkor lobogni fog, hasonlóan ruházatához – igaz, az nem sok lesz majd rajta. A mai trendeknek megfelelően Tyris apró bugyiban, melltartóban, csizmában és kesztyűben fog színre lépni, ezeket a kiegészítőket dobhatjuk majd fel különböző csontokkal, vagy nagyobb védelmet biztosító bőrdarabokkal. Az ellenfelek is pazarul fognak majd kinézni, designjuk az eredeti játék szereplői alapján készült, sőt visszatérnek majd a hullákat fosztogató törpék is – de szerencsére vissza tudjuk majd tőlük szerezni a cuccokat.
Az eddigi beszámoló alapján kellemes játék lesz a Golden Axe: Beast Rider, mi pozitívan állunk hozzá, és bízunk benne, hogy tényleg jó sül ki belőle. Reméljük megfelelő mennyiségű RPG elem lesz benne, a csaták nem laposodnak el, és tényleg varázslatos lesz a világ, melyben kalandozunk. A játék Playstation 3 és Xbox 360 konzolokra 2008. szeptember 8-án jelenik meg.