Nem is gondolná a Kedves Olvasó, mennyi hibás álláshirdetés hemzseg ma is a legkülönfélébb platformokon.
Azt gondolnánk, hirdetést írni ma már mindenki tud. Aztán bizony szembesülünk a ténnyel, hogy mégsem…
Néhány apró részletre szeretném felhívni a Kedves HR-es kollégák figyelmét annak érdekében, hogy eredményesebb álláshirdetéseket tegyenek közzé a közeljövőben!
AZ ELSŐ:
A pozíció neve.
Gyakran a leendő munkavállaló ne ismer rá a meghirdetett pozícióra.
Egy régi vicc példájával élve, ha TAKARÍTÓNŐT keresünk akkor ne HIGIÉNIAI ASSZISZTENS-ként hirdessük meg a pozíciót!
Kérdezzük meg a jelenlegi munkatársainak, hogy ők, amikor elmondják másoknak, hogy mivel foglalkoznak, akkor hogy szokták magukat megnevezni, ha azt szeretnék, hogy egyértelmű legyen.
Pl:
OPERÁTOR – ÖSSZESZERELŐ
A MÁSODIK:
Nem tudom elégszer elmondani, hogy ha nincs kiírva a bér, akkor nem azon kezdenek el gondolkozni, hogy JELENTKEZZEK – VAGY NE JELENTKEZZEK,
hanem azon, hogy a “versenyképes fizetés” az vajon több vagy kevesebb, mint a jelenlegi fizetésem.
Gondoljunk csak bele, ha egy boltban nincs kiírva egy termék ára, akkor azt (bármilyen kívánatos is) betesszük a kosarunkba? –
Ilyenkor úgyis a fizetés lesz az első kérdés.
Akinek kevés az általunk kínált fizetés az inkább ne is jelentkezzen, mer csak egymás idejét raboljuk!
A HARMADIK:
Egy kép többet mond ezer szónál.
Használjunk képeket a hirdetéseinknél, de gondolkozzunk a célpiac fejével.
Próbáljunk olyan képet választani, amivel a jelentkező azonosulni tud.
Nem jó például a CÉG logója, vagy a Cég épületéről készült kép. Ez önnek és a tulajdonosnak sokat jelenthet, de a jelentkezőknek nem!
Egy mosolygós férfi vagy nő, aki belenéz a kamerába csodákra képes
Sikeres toborzást kívánok Önnek!
Ne feledje, ha nehézségekbe ütközik, mi örömmel segítünk!
Kérje ajánlatunkat! :