Pedagógus KlubTanítani szép!

A mai diákok számára nem a tanár az egyetlen információs forrás. Mit tegyünk, hogyan kezeljük pedagógiailag a helyzetet, ha a tanulók általunk nem ismert gyerekkönyvről, regényről, filmről tesznek fel kérdéseket, mi történjen,

ha a magyarság történetével kapcsolatos alternatív elmélettel hozakodnak elő, vagy ha épp az omlett kémiája érdekli őket?És ami a legfontosabb, hogyan érjük el, hogy diákjainknak legyenek ilyen kérdései?

 

 

A Pedagógus Klub

A tanári pályán az ember egész életében tanít, s ehhez arra is szükség van, hogy egész életében maga is tanuljon, képezze magát, alkalmazkodjon a változó helyzetekhez, hiszen nincs két egyforma generáció, iskola, osztály, diák.

Számos kiadvány kapható a piacon, amelyből a tanár fejlesztheti szaktárgyi tudását. A Pedagógus Klub kiadványai úttörő szerepre vállalkoztak: nem csupán a tanár történelmi, irodalmi, matematikai, idegen nyelvi, természettudományos ismereteit bővítik, hanem olyan konkrét oktatási, pedagógiai helyzetekre kínálnak segítséget, amely egy-egy tanórán bármely osztályteremben előfordulhatnak. A Pedagógus Klub ebben az értelemben a személyes, szakmódszertani, pedagógiai érdeklődés kielégítését szolgáló lehetőség.

A részletesen kidolgozott szaktárgyi módszertani anyagokat, a differenciált oktatásra alkalmas komplett óravázlatokat tapasztalt, gyakorló tanárok készítették, így könnyen és gyorsan adaptálhatóak a konkrét helyzetre.
A www.pedagógusklub.hu honlapon regisztráló tanárok kedvezményesen vásárolhatják meg ezeket a könyveket, CD-ket, azonnal felhasználható oktatási segédanyagokat, és pályázatokon vehetnek részt.

 

Miért van szükség módszertanra?

A legtöbb tanár a szakkönyvek mellett a tankönyvet használja a felkészülés során. Ez ideális esetben – tökéletes módszertani képzést, tökéletesen motivált diákot feltételezve – akár elégnek is tűnhet.

Ne felejtsük azonban el, hogy a tankönyvek alapvetően a diákoknak íródnak, sőt leginkább az átlagos képességű, ugyanakkor motivált diákoknak: ők szerezhetnek átlagos tudást a segítségükkel. S hogy mi lesz a többiekkel?

A pedagógusnak nemhogy a tankönyv, de még a hozzá tartozó tanári útmutató is viszonylag kevés konkrét módszertani variációt, tanácsot ad arra nézve, hogyan tanítsa meg a tankönyvben közölt tömény, adott esetben a kerettanterven is túlmenő ismeretanyagot. Pedig a tanár speciális feladata nem elsősorban az információk közlése, sokkal inkább a motiválás, az ismeretek célba juttatása, a tanulók differenciált fejlesztése, a tehetséggondozás: egyszóval legjobb esetben is a tankönyv és a diák közti közvetítés.

 

Ne a tankönyvet tanítsuk, hanem a diákot!

Ugyanakkor sohasem szabad elfelejtenünk, hogy nem a tankönyvet tanítjuk, hanem a diákot. A diákok tanítása pedig olyan eszközöket igényel, amelyek segítenek a differenciált oktatásban, a változatos, motiváló ismeretközlésben, a tehetséggondozásban is. Ha csak a tankönyvre támaszkodunk, ez gyakran nehézségekbe ütközik, hiszen a két véglet, a nagyon tehetséges, illetve a kicsit nehezebben tanulók számára nem mindig könnyű testhezálló fejlesztőfeladatokat találni bennük.

Ráadásul félő, hogy a csak tankönyvet használó tanár a hatalmas tankönyvi anyag átadásának kényszere miatt frontális oktatást végez majd, és nehezebben boldogul a mai gyerekekkel, akiknek a figyelmét nem könnyű ilyen módon felkelteni és ébren tartani. A Pedagógus Klub metodikai segédanyagai, játékos, változatos feladatai segítenek, hogy a tanár éles helyzetben jobban boldoguljon, maga is fejlődjön, és értékesebb munkatárssá váljon.

A segédanyagok ugyanúgy a kerettantervre épülnek, mint a tankönyvek, tehát kiválóan használható a tankönyvek mellett is.

 

Az ön módszertára

A tankönyv tehát a diákot, a Pedagógus Klub a tanárt segíti az oktatási folyamat során. Az én módszertáram című kiadványsorozata soha nem látott választékban kínál matematika, német, angol, magyar, történelem, földrajz, biológia, fizika és kémia, osztályfőnöki-nevelési szakmódszertani anyagokat. A segédletek között olyan komplett óravázlatokat talál, amelyeket a tantárgy jellege szerint változatos, differenciált oktatásra, akár tehetséggondozásra alkalmas feladatokkal, játékokkal egészülnek ki.
Ezek a kiadványok egyedülálló módon nem a tananyagot kívánják a tanárnak megtanítani, hanem a speciálisan tanári munkát: a diákok hatékony oktatását, az igazán módszeres fejlesztést, a metodikai építkezést segítik.

 

Pedagógus Facebook

Mivel a tanár mindezt egyetlen oldalon találja meg, azt az energiát és időt, amelyet a tájékozódással és a megfelelő szakmai anyagok keresésével töltene, a tanításra, a diákok fejlesztésére fordíthatja. A Pedagógus Klub nyitási akciójának során akár 25% kedvezménnyel is juthat olyan, gyakorló tanárok által készített óravázlatokhoz, játékos feladatokhoz, amelyeket nyomban alkalmazhat, kipróbálhat óráin. Tapasztalatait a www.pedagogusklub.hu honlapon meg is oszthatja másokkal, aktív felhasználóként bekerülhet a Pedagógus Klub szerzői adatbázisába is, s részt vehet a további kötetek elkészítésében.

 

Pedagógus Klub

www.pedagogusklub.hu

Klubtagsági kedvezmény:

  • 25% kedvezmény sorozat megrendelése esetén
  • 15% egy-egy kötet megrendelésekor